dc.contributor.advisor | Zavila, Ondřej | |
dc.contributor.author | Přibyl, Pavel | |
dc.date.accessioned | 2021-07-15T09:29:09Z | |
dc.date.available | 2021-07-15T09:29:09Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/143723 | |
dc.description.abstract | Předložená bakalářská práce se zabývá implementací modelů lidských faktorů do vyšetřovacích mechanismů dopravních nehod u HZS ČR. První část se zaměřuje na statistiku dopravní nehodovosti požární techniky v ČR. Druhá část specifikuje pojem lidský faktor a rozebírá příklady modelů lidských faktorů používaných v různých odvětvích průmyslu. Ve třetí části jsou postupně rozebírány jednotlivé obsahy vyšetřovacích zpráv HZS ČR a VzS AČR, kdy jsou vyšetřovací zprávy VzS AČR použity jako výchozí bod pro porovnání a případné doplnění vyšetřovacích zpráv HZS ČR. V poslední části práce je shrnut návrh implementace metod lidských faktorů do prostředí vyšetřování dopravních nehod požární techniky u HZS ČR. Závěrem je vytvořena případová studie vyšetřovací zprávy dopravní nehody pomocí rozboru modelem HFACS. | cs |
dc.description.abstract | The submitted bachelor thesis is dealing with the implementation of human factor models into the investigation processes examining traffic accidents of the Fire Rescue Service of the Czech Republic. The first part of this thesis focuses on the statistics of road traffic accidents involving Fire Service vehicles. The second part specifies the term ‘human factor’ and examines the human factor models used in different industrial sectors. The third part studies the contents of the Fire Rescue Services’ investigation reports and the investigation reports of the Czech Air Force, which are then used as a starting point for the comparison and possible restructuring of the Fire Rescue Services’ investigation reports. The last part of the thesis summarizes the suggested implementation of human factor models into the examination procedure of road traffic accidents involving the Czech Fire Service vehicles. The very end section is devoted to a case study, in which a traffic incident investigation report is analysed using the HFACS model. | en |
dc.format.extent | 2163799 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | Lidské faktory | cs |
dc.subject | vyšetřovací zprávy dopravních nehod | cs |
dc.subject | model | cs |
dc.subject | Hasičský záchranný sbor České republiky | cs |
dc.subject | HFACS | cs |
dc.subject | dopravní nehody požární techniky | cs |
dc.subject | Human factors | en |
dc.subject | traffic accident investigation reports | en |
dc.subject | model | en |
dc.subject | Fire Rescue Service of the Czech Republic | en |
dc.subject | HFACS | en |
dc.subject | road traffic accidents of the Fire Service vehicles | en |
dc.title | Návrh inovativního přístupu k evidenci dopravních nehod u HZS ČR | cs |
dc.title.alternative | Innovative Approach Concept of Traffic Accident Evidence for Fire Rescue Service of the Czech Republic | en |
dc.type | Bakalářská práce | cs |
dc.contributor.referee | Nekula, Martin | |
dc.date.accepted | 2021-05-24 | |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-level | Bakalářský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta bezpečnostního inženýrství | cs |
dc.description.department | 030 - Katedra požární ochrany | cs |
dc.thesis.degree-program | Požární ochrana a průmyslová bezpečnost | cs |
dc.thesis.degree-branch | Technika požární ochrany a bezpečnosti průmyslu | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2720 | |
dc.identifier.thesis | PRI0144_FBI_B3908_3908R006_2021 | |
dc.rights.access | openAccess | |