dc.contributor.advisor | Kodytek, Pavel | |
dc.contributor.author | Gongol, Jiří | |
dc.date.accessioned | 2021-07-15T09:29:52Z | |
dc.date.available | 2021-07-15T09:29:52Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/143877 | |
dc.description.abstract | Tato bakalářská práce pojednává o metodách umělé inteligence využívaných pro hledaní nejkratší trajektorie. Pro řešení této problematiky je využito algoritmů Breadth-first search, Depth-first search a A* algoritmus, ale nejsou opomenuty ani další metody umělé inteligence či rozbor funkce jiných efektivních algoritmů. Výstupem práce je funkční aplikace navržena v programovacím prostředí LabVIEW, která vizuálně simuluje úlohu robota v bludišti, jehož úkolem je najít cestu k cíli. Robota lze ovládat jak automaticky podle zvoleného algoritmu, tak manuálně prostřednictvím tlačítek šipek. Součástí práce je porovnání efektivnosti algoritmů na základě zjištěných výsledků pro určité mapy bludiště. Navržený systém je výhradně softwarového charakteru a je využitelný na akademické půdě jako demonstrace průběhu algoritmů nejkratší trajektorie. Výsledná aplikace je rozšířitelná, škálovatelná, doplnitelná a splňuje standardy NI. | cs |
dc.description.abstract | This bachelor's thesis deals with methods of artificial intelligence used to find the shortest trajectory. Breadth-first search, Depth-first search and A* algorithm are used to solve this issue, but other methods of artificial intelligence and analysis of function of other effective algorithms are not forgotten. Output of this thesis is functional application designed in programming environment LabVIEW program. Aplication visually simulates task of a robot in a labyrinth, whose goal is to reach the treasure. Robot can be controlled automatically through chosen algorithm, but also manually with arrow buttons. Comparison of algorithms effectivity based on discovered results for certain maps of the labyrinthm is part of this thesis. Projected system is solely software based and it could be applied on academical ground as a demonstration of progress of the shortest path algorithms. The final application is expandable, scalable, supplementable and it fulfils standards of NI. | en |
dc.format.extent | 1535244 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | Umělá inteligence | cs |
dc.subject | nejkratší trajektorie | cs |
dc.subject | algoritmy | cs |
dc.subject | Breadth-first search | cs |
dc.subject | Depth-first search | cs |
dc.subject | A* algoritmus | cs |
dc.subject | LabVIEW | cs |
dc.subject | Artificial intelligence | en |
dc.subject | shortest trajectory | en |
dc.subject | algorithms | en |
dc.subject | Breadth-first search | en |
dc.subject | Depth-first search | en |
dc.subject | A* algorithm | en |
dc.subject | LabVIEW | en |
dc.title | Určení optimální trajektorie pomocí metod umělé inteligence | cs |
dc.title.alternative | Determining the Optimal Trajectory using Artificial Intelligence Methods | en |
dc.type | Bakalářská práce | cs |
dc.contributor.referee | Bodzás, Alexandra | |
dc.date.accepted | 2021-06-03 | |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-level | Bakalářský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta elektrotechniky a informatiky | cs |
dc.description.department | 450 - Katedra kybernetiky a biomedicínského inženýrství | cs |
dc.thesis.degree-program | Řídicí a informační systémy | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2724 | |
dc.identifier.thesis | GON0072_FEI_B0714A150001_2021 | |
dc.rights.access | openAccess | |