Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorKodytek, Pavel
dc.contributor.authorGongol, Jiří
dc.date.accessioned2021-07-15T09:29:52Z
dc.date.available2021-07-15T09:29:52Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/143877
dc.description.abstractTato bakalářská práce pojednává o metodách umělé inteligence využívaných pro hledaní nejkratší trajektorie. Pro řešení této problematiky je využito algoritmů Breadth-first search, Depth-first search a A* algoritmus, ale nejsou opomenuty ani další metody umělé inteligence či rozbor funkce jiných efektivních algoritmů. Výstupem práce je funkční aplikace navržena v programovacím prostředí LabVIEW, která vizuálně simuluje úlohu robota v bludišti, jehož úkolem je najít cestu k cíli. Robota lze ovládat jak automaticky podle zvoleného algoritmu, tak manuálně prostřednictvím tlačítek šipek. Součástí práce je porovnání efektivnosti algoritmů na základě zjištěných výsledků pro určité mapy bludiště. Navržený systém je výhradně softwarového charakteru a je využitelný na akademické půdě jako demonstrace průběhu algoritmů nejkratší trajektorie. Výsledná aplikace je rozšířitelná, škálovatelná, doplnitelná a splňuje standardy NI.cs
dc.description.abstractThis bachelor's thesis deals with methods of artificial intelligence used to find the shortest trajectory. Breadth-first search, Depth-first search and A* algorithm are used to solve this issue, but other methods of artificial intelligence and analysis of function of other effective algorithms are not forgotten. Output of this thesis is functional application designed in programming environment LabVIEW program. Aplication visually simulates task of a robot in a labyrinth, whose goal is to reach the treasure. Robot can be controlled automatically through chosen algorithm, but also manually with arrow buttons. Comparison of algorithms effectivity based on discovered results for certain maps of the labyrinthm is part of this thesis. Projected system is solely software based and it could be applied on academical ground as a demonstration of progress of the shortest path algorithms. The final application is expandable, scalable, supplementable and it fulfils standards of NI.en
dc.format.extent1535244 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectUmělá inteligencecs
dc.subjectnejkratší trajektoriecs
dc.subjectalgoritmycs
dc.subjectBreadth-first searchcs
dc.subjectDepth-first searchcs
dc.subjectA* algoritmuscs
dc.subjectLabVIEWcs
dc.subjectArtificial intelligenceen
dc.subjectshortest trajectoryen
dc.subjectalgorithmsen
dc.subjectBreadth-first searchen
dc.subjectDepth-first searchen
dc.subjectA* algorithmen
dc.subjectLabVIEWen
dc.titleUrčení optimální trajektorie pomocí metod umělé inteligencecs
dc.title.alternativeDetermining the Optimal Trajectory using Artificial Intelligence Methodsen
dc.typeBakalářská prácecs
dc.contributor.refereeBodzás, Alexandra
dc.date.accepted2021-06-03
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-levelBakalářský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta elektrotechniky a informatikycs
dc.description.department450 - Katedra kybernetiky a biomedicínského inženýrstvícs
dc.thesis.degree-programŘídicí a informační systémycs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2724
dc.identifier.thesisGON0072_FEI_B0714A150001_2021
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam