dc.contributor.advisor | Novák, Tomáš | |
dc.contributor.author | Neoral, Ondřej | |
dc.date.accessioned | 2021-07-15T09:30:34Z | |
dc.date.available | 2021-07-15T09:30:34Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/143950 | |
dc.description.abstract | Účelem této diplomové práce bylo namodelování reálné situace nočního dopravního prostoru s použitím jak různých typů automobilových potkávacích světlometů, tak svítidel s různými zdroji pro osvětlování pozemních komunikací podle normy ČSN EN 13201. V teoretické části je popsán správný postup zatřídění a měření osvětlenosti komunikace. Dále jsou popsány požadavky na automobilové potkávací světlomety a parametry ovlivňující viditelnost v nočním dopravním prostoru.
První část praktické práce v sobě obsahuje popis namodelované situace v programu Dialux 4.13 s různými druhy potkávacích světlometů. Druhá část této diplomové práce zahrnuje optimalizaci navržené soustavy pomocí veřejného osvětlení, kde jsou zvoleny pro porovnání dva typy svítidel v kombinaci s automobilem osazeným různými typy potkávacích světlometů. Z takto navržených situací jsou vypočteny horizontální a vertikální osvětlenosti dopravního prostoru v různých výškových úrovních. Výsledky výpočtu jsou okomentovány formou dílčího zhodnocení. | cs |
dc.description.abstract | The purpose of this diploma thesis was to model the real situation of the night traffic space using different types of car low headlights and luminaires with different sources for road lighting according to the standard ČSN EN 13201. The theoretical part describes the correct procedure for classifying and measuring road lighting. Furthermore, the requirements for automotive low headlights and parameters affecting visibility in the night traffic area are described.
The first part of the practical work contains a description of the modeled situation in the program Dialux 4.13 with different types of low beam headlights. The second part of this diploma thesis includes the optimization of the designed system using public lighting, where two types of luminaires are selected for comparison in combination with a car equipped with different types of low beam headlights. From the situations designed in this way, the horizontal and vertical illuminations of the traffic space at different height levels are calculated. The results of the calculation are commented in the form of a partial evaluation. | en |
dc.format.extent | 8085943 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | Osvětlenost | cs |
dc.subject | Světlomety | cs |
dc.subject | Osvětlovací soustava | cs |
dc.subject | Dialux | cs |
dc.subject | Bezpečnost | cs |
dc.subject | Noční dopravní prostor | cs |
dc.subject | Illuminance | en |
dc.subject | Headlights | en |
dc.subject | Lighting system | en |
dc.subject | Dialux | en |
dc.subject | Safety | en |
dc.subject | Night traffic area | en |
dc.title | Modelování a optimalizace veřejného osvětlení za účelem zvýšení bezpečnosti v nočním dopravním prostoru | cs |
dc.title.alternative | Road Lighting Modeling and Optimizing to Increase Safety during Night Traffic | en |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Valíček, Pavel | |
dc.date.accepted | 2021-06-01 | |
dc.thesis.degree-name | Ing. | |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta elektrotechniky a informatiky | cs |
dc.description.department | 410 - Katedra elektroenergetiky | cs |
dc.thesis.degree-program | Elektroenergetika | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2724 | |
dc.identifier.thesis | NEO0006_FEI_N0713A060003_2021 | |
dc.rights.access | openAccess | |