Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorNovák, Tomáš
dc.contributor.authorNeoral, Ondřej
dc.date.accessioned2021-07-15T09:30:34Z
dc.date.available2021-07-15T09:30:34Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/143950
dc.description.abstractÚčelem této diplomové práce bylo namodelování reálné situace nočního dopravního prostoru s použitím jak různých typů automobilových potkávacích světlometů, tak svítidel s různými zdroji pro osvětlování pozemních komunikací podle normy ČSN EN 13201. V teoretické části je popsán správný postup zatřídění a měření osvětlenosti komunikace. Dále jsou popsány požadavky na automobilové potkávací světlomety a parametry ovlivňující viditelnost v nočním dopravním prostoru. První část praktické práce v sobě obsahuje popis namodelované situace v programu Dialux 4.13 s různými druhy potkávacích světlometů. Druhá část této diplomové práce zahrnuje optimalizaci navržené soustavy pomocí veřejného osvětlení, kde jsou zvoleny pro porovnání dva typy svítidel v kombinaci s automobilem osazeným různými typy potkávacích světlometů. Z takto navržených situací jsou vypočteny horizontální a vertikální osvětlenosti dopravního prostoru v různých výškových úrovních. Výsledky výpočtu jsou okomentovány formou dílčího zhodnocení.cs
dc.description.abstractThe purpose of this diploma thesis was to model the real situation of the night traffic space using different types of car low headlights and luminaires with different sources for road lighting according to the standard ČSN EN 13201. The theoretical part describes the correct procedure for classifying and measuring road lighting. Furthermore, the requirements for automotive low headlights and parameters affecting visibility in the night traffic area are described. The first part of the practical work contains a description of the modeled situation in the program Dialux 4.13 with different types of low beam headlights. The second part of this diploma thesis includes the optimization of the designed system using public lighting, where two types of luminaires are selected for comparison in combination with a car equipped with different types of low beam headlights. From the situations designed in this way, the horizontal and vertical illuminations of the traffic space at different height levels are calculated. The results of the calculation are commented in the form of a partial evaluation.en
dc.format.extent8085943 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectOsvětlenostcs
dc.subjectSvětlometycs
dc.subjectOsvětlovací soustavacs
dc.subjectDialuxcs
dc.subjectBezpečnostcs
dc.subjectNoční dopravní prostorcs
dc.subjectIlluminanceen
dc.subjectHeadlightsen
dc.subjectLighting systemen
dc.subjectDialuxen
dc.subjectSafetyen
dc.subjectNight traffic areaen
dc.titleModelování a optimalizace veřejného osvětlení za účelem zvýšení bezpečnosti v nočním dopravním prostorucs
dc.title.alternativeRoad Lighting Modeling and Optimizing to Increase Safety during Night Trafficen
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereeValíček, Pavel
dc.date.accepted2021-06-01
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta elektrotechniky a informatikycs
dc.description.department410 - Katedra elektroenergetikycs
dc.thesis.degree-programElektroenergetikacs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2724
dc.identifier.thesisNEO0006_FEI_N0713A060003_2021
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam