dc.contributor.advisor | Mrověc, Tomáš | |
dc.contributor.author | Glomb, Tomáš | |
dc.date.accessioned | 2021-07-15T09:31:32Z | |
dc.date.available | 2021-07-15T09:31:32Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/144063 | |
dc.description.abstract | Tato bakalářská práce se zaobírá návrhem a následnou realizací laboratorního zdroje, který bude sloužit k napájení automobilových elektronických systémů. Po dohodě s vedoucím práce bude mít zdroj jeden stabilizovaný výstup 5 V s maximálním proudem 2 A, jeden stabilizovaný výstup 12 V s maximálním proudem 4 A a regulovaný výstup 0 až 30 V s regulovaným proudovým omezením 0 až 3 A. Kvůli požadavkům na minimální zvlnění bylo zvoleno lineární zapojení všech výstupů. To má za následek jednodušší zapojení a konstrukci než zdroj spínaný, ale také menší účinnost a z toho plynoucí větší tepelné ztráty. Práce je rozdělena do několika částí. V první části je teoreticky charakterizována problematika lineárních zdrojů a jejich hlavních částí. Následně je popsána funkčnost mnou vybraného zapojení. V další části jsou tato zapojení odsimulovaná, aby se ověřila správná funkčnost. V poslední části je zapojení zrealizováno a je provedeno kontrolní měření. | cs |
dc.description.abstract | This bachelor's thesis is focused on the design and realisation of laboratory resources that will be used to power automotive systems. In agreement with the supervisor, the source will have one stabilized 5 V output with a maximum current of 2 A, one stabilized 12 V output with a maximum current of 4 A and a regulated output of 0 to 30 V with a regulated current limit of 0 to 3 A. Due to the requirement of minimum ripple I chose linear supply for all outputs. This results in a simpler connection and design than the switched-mode power supply, but also in poorer efficiency and the resulting greater heat loss. The work is divided into several parts. In the first part the issue of linear sources and their main parts will be theoretically described. In the next part, the simulation of all circuits is made to verify the functionality. In the last part the circuits are made and the control measurement is performed. | en |
dc.format.extent | 2117543 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | Napájecí zdroj | cs |
dc.subject | lineární zdroj | cs |
dc.subject | regulace | cs |
dc.subject | stabilizátor | cs |
dc.subject | Power supply | en |
dc.subject | linear power supply | en |
dc.subject | egulation | en |
dc.subject | stabilizer | en |
dc.title | Regulovatelný laboratorní zdroj pro napájení automobilových elektronických systémů | cs |
dc.title.alternative | Adjustable laboratory power supply for automotive electronic systems | en |
dc.type | Bakalářská práce | cs |
dc.contributor.referee | Sobek, Martin | |
dc.date.accepted | 2021-06-01 | |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-level | Bakalářský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta elektrotechniky a informatiky | cs |
dc.description.department | 430 - Katedra elektroniky | cs |
dc.thesis.degree-program | Aplikovaná elektronika | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2724 | |
dc.identifier.thesis | GLO0047_FEI_B0714A060012_2021 | |
dc.rights.access | openAccess | |