Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorMartinek, Radek
dc.contributor.authorJežíková, Klaudia
dc.date.accessioned2021-07-15T09:31:59Z
dc.date.available2021-07-15T09:31:59Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/144136
dc.description.abstractDiplomová práce je věnována problematice monitorování vitálních funkcí v automobilním prostředí. Teoretická část je popsána formou ucelené rešerše, která shrnuje aktuálně dostupné monitorovací metody pro neinvazivní snímání životně důležitých parametrů v automobilním zařízení. Experimentální část práce popisuje návrh a realizaci pneumatického systému, který bude následně integrován do autosedačky nebo bezpečnostního pásu. Součástí praktické části je také návrh a realizace experimentálních měření pro stanovení přesnosti navržených senzorů v reálném prostředí automobilu. Obsah práce je doplněn o testování vlivu typu materiálu, tvaru, velikosti, zapouzdření a umístění senzoru, způsobu zpracování naměřených signálů a různých podmínek jízdy v automobilu. Závěr práce patří statistickému vyhodnocení dosaženích výsledků. Hodnocení využívá srovnání zpracované průměrné variability srdečného tepu extrahovaného z balistokardiografického signálu vůči referenci (elektrokardiografický signál). Kompletní program včetně zpracování dat je zpracován v programovém prostředí Matlab.cs
dc.description.abstractThe scope of this thesis is vital sign monitoring in automotive enviroments. The theoretical part is written in a form of a comprehensive research, which summarizes the currently available monitoring methods for non-invasive sensing of vital parameters in automobiles. The aim of the experimental part is to design and implement a pneumatic system that will be integrated into a car seat or seat belt. Experimental part also includes the design and implementation of experimental measurements that determine the accuracy of the designed sensors in a real car application. The content of this thesis is complemented by testing the impact of the type of material, shape, size, encapsulation and location of the sensors, the type of the processing method and various driving conditions in the car. The conclusion of the thesis is dedicated to the statistical evaluation of the results. The comparison of the reference with the processed average heart rate variability extracted from the ballistocardiography (electrocardiography) is used for the statistical evaluation. The complete program including the data processing is written in Matlab.en
dc.format.extent5534184 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectNeinvazivní bezkontaktní monitorovací metodycs
dc.subjectautosedačkacs
dc.subjectelektrokardiografiecs
dc.subjectkapacitní elektrokardiografiecs
dc.subjectmagnetická impedancecs
dc.subjectbalistokardiografiecs
dc.subjectseismokardiografiecs
dc.subjectfotopletysmografiecs
dc.subjectPPG zobrazovánícs
dc.subjectinfračervená termografiecs
dc.subjectRADARcs
dc.subjectvlnková transformacecs
dc.subjectFIR filtracecs
dc.subjectvariabilita srdečního tepucs
dc.subjectMatlab.cs
dc.subjectUnobtrusive Monitoring Techniquesen
dc.subjectCar Seaten
dc.subjectElectrocardiographyen
dc.subjectCapacitive Electrocardiographyen
dc.subjectMagnetic Impedanceen
dc.subjectBallistocardiographyen
dc.subjectSeismocardiographyen
dc.subjectPhotopletysmographyen
dc.subjectPPG Imagingen
dc.subjectInfrared Termographyen
dc.subjectRADARen
dc.subjectWavelet Transformen
dc.subjectFIR Filteren
dc.subjectHeart Rate Variabilityen
dc.subjectMatlab.en
dc.titleMonitorování vitálních funkcí v automobilechcs
dc.title.alternativeVital Sign Monitoring in Automotive Environmentsen
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereeSlaný, Vlastimil
dc.date.accepted2021-06-03
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta elektrotechniky a informatikycs
dc.description.department450 - Katedra kybernetiky a biomedicínského inženýrstvícs
dc.contributor.consultantŽmij, Petr
dc.thesis.degree-programElektrotechnikacs
dc.thesis.degree-branchBiomedicínské inženýrstvícs
dc.description.resultdobřecs
dc.identifier.senderS2724
dc.identifier.thesisJEZ0053_FEI_N2649_3901T009_2021
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam