dc.contributor.advisor | Frischer, Robert | |
dc.contributor.author | Sirník, Tomáš | |
dc.date.accessioned | 2021-07-15T09:32:24Z | |
dc.date.available | 2021-07-15T09:32:24Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/144177 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá koncepcí jednostopého vozidla s elektrickým motorem neboli elektrické motorky. V první části jsou sepsány druhy stejnosměrných motorů a jejich základní části. Na základě této studie katedra zajistila BLDC motor o výkonu 8 kW jako pohon elektrické motorky. V další kapitole jsou rozepsány druhy akumulátorů. Dle sestaveného požadavkového listu byla provedena vícekriteriální analýza s Li-ion akumulátory. S vítěznou variantou byl následně vytvořen návrh konstrukce držáku pro akumulátory v CAD systému včetně samostatného testování. V poslední řade byl vytvořen návrh řídicího systému využívající Arduino. Cílem práce je navrhnutí funkčního prototypu elektrické motorky. | cs |
dc.description.abstract | This diploma thesis deals with the concept of a single-track vehicle with an electric motor or electric motorbike. The first part describes the types of DC motors and their basic parts. For this study the department provided a BLDC motor with an output of 8 kW as a drive for the electric motorbike. The next chapter describes types of rechargeable batteries. A Multi-criteria analysis was performed with Li-ion batteries corresponding to the compiled request form. The winning variant was then used to create a design of construction of the holder for batteries in the CAD system with testing included. Finally, a design of a control system was created using Arduino. The aim of this thesis is to design a functional prototype of the electric motorcycle. | en |
dc.format.extent | 3511761 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | BLDC motor | cs |
dc.subject | akumulátor | cs |
dc.subject | článek | cs |
dc.subject | paket | cs |
dc.subject | Li-ion | cs |
dc.subject | BLDC motor | en |
dc.subject | accumulator | en |
dc.subject | cell battery | en |
dc.subject | package | en |
dc.subject | Li-ion | en |
dc.title | Koncept jednostopého vozidla s elektrickým pohonem | cs |
dc.title.alternative | Concept of single track vehicle with electrical drive | en |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Heger, Milan | |
dc.date.accepted | 2021-06-04 | |
dc.thesis.degree-name | Ing. | |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta materiálově-technologická | cs |
dc.description.department | 638 - Katedra automatizace a počítačové techniky v průmyslu | cs |
dc.contributor.consultant | Tomeček, Antonín | |
dc.thesis.degree-program | Management kvality a řízení průmyslových systémů | cs |
dc.thesis.degree-branch | Inteligentní řídicí systémy v průmyslu | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2736 | |
dc.identifier.thesis | SIR0048_FMT_N0413A270002_S03_2021 | |
dc.rights.access | openAccess | |