Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorJuránek, Martin
dc.contributor.authorRadek, Filip
dc.date.accessioned2021-07-15T09:32:26Z
dc.date.available2021-07-15T09:32:26Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/144185
dc.description.abstractV této bakalářské práci se zabýváme snímači, které se podílejí na řízení motoru u automobilu Škoda Superb třetí generace 1.4 TSI. Provedli jsme analýzu vybraných snímačů podle jejich typu a funkce. Následovalo identifikování snímačů a sběrnic v motorovém prostoru, kde sehrála významnou roli především správná identifikace zapojení, pro možnost vyvedení signálů do konektoru, při zachování plné funkčnosti vozidla. Dalším krokem byla stavba terminálu, který je s konektorem propojitelný. Výstupem terminálu jsou pak jednotlivé kontakty, které umožňují monitorovat vybrané snímače pomocí laboratorních pomůcek a konektory pro možnost monitorování CAN sběrnic. Důležitou roli sehrálo také porovnání signálů z diagnostického zařízení Bosch se signály z terminálu. Diagnostická zařízení nám obvykle poskytují méně přesný signál, což je zapříčiněno nízkou vzorkovací frekvencí. Z našeho terminálu jsme tak schopni získat mnohem přesnější data, což je velmi příhodné, jelikož má terminál posloužit jako pomůcka při výuce pro budoucí studenty.cs
dc.description.abstractIn this bachelor's thesis, we are dealing with sensors that participate in engine control of the Škoda Superb 1.4 TSI third generation vehicle. We performed an analysis of selected sensors and buses in the engine compartment, where the correct establishment of the connection played an important role, allowing the possibility of signal output to the connector, while also maintaining a full functionality of the vehicle. The next step was the construction of a terminal, which can be linked up to the connector. The output of the terminal are individual contacts, that enable monitoring of the selected sensors using laboratory aids and a connectors, which allows monitoring CAN-BUS. The comparison of signals from Bosch diagnostic device with signals from the terminal also played an important role. Diagnostic devices usually provide us with a less accurate signal, which is due to low frequency of sampling. Our own terminal enabled us to obtain much more accurate data, which is very convenient, since the terminal is to serve as a teaching aid for future students.en
dc.format.extent5507106 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectŘídící jednotka motorucs
dc.subjectřízení motorucs
dc.subjectsnímače teplotycs
dc.subjectsnímače polohycs
dc.subjectsnímače tlakucs
dc.subjectultrasonické snímačecs
dc.subjectCAN-BUScs
dc.subjectEngine control uniten
dc.subjectengine controlen
dc.subjecttemperature sensorsen
dc.subjectposition sensorsen
dc.subjectpressure sensorsen
dc.subjectultrasonic sensorsen
dc.subjectCAN-BUSen
dc.titleUsnadnění monitorování signálů ze snímačů automobilu pro podporu výukycs
dc.title.alternativeFacilitate monitoring signals from car sensors to support teachingen
dc.typeBakalářská prácecs
dc.contributor.refereeŠkuta, Jaromír
dc.date.accepted2021-06-07
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-levelBakalářský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta materiálově-technologickács
dc.description.department632 - Katedra materiálů a technologií pro automobilycs
dc.thesis.degree-programMateriálové inženýrstvícs
dc.thesis.degree-branchMateriály a technologie pro automobilový průmyslcs
dc.description.resultvelmi dobřecs
dc.identifier.senderS2736
dc.identifier.thesisRAD0073_FMT_B3923_3911R034_2021
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam