dc.contributor.advisor | Trojan, Radim | |
dc.contributor.author | Dokoupil, Jan | |
dc.date.accessioned | 2021-07-15T09:32:59Z | |
dc.date.available | 2021-07-15T09:32:59Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/144338 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá konstrukčním návrhem nýtovacích kleští, které budou použity pro nýtování polodutými nýty. Je proveden rozbor aktuální situace používání nýtování v automotive. Zpracována rešerše nejmodernějších metod spojování automobilových konstrukcí za studena a obecný popis nýtování polodutými nýty. Zprovoznění mechanismu pneumaticko-hydraulického válce pro nýtování. Vypracován návrh konstrukce nýtovacích kleští a ověření jeho tuhosti. Výroba zkušebních vzorků ze slitiny hliníku, které byly využity jako vzorky pro pevnostní analýzu. | cs |
dc.description.abstract | This diploma thesis deals with construction proposal of the rivet tongs to be used and tested for riveting by semi-hollow rivets. In this theses the current situation of rivet usage in automotive industry is described. The research of the top modern methods related to cold connecting of the car body and the general description of the riveting by semi-hollow rivets are presented as well. After that the device based on pneumo-hydraulic cylinder used for riveting was put into operation. Next step was to propose the rivet tongs construction and also to verificate the toughness of the tongs. The samples from aluminium alloy were prepared and their strength characteristic was tested. | en |
dc.format.extent | 7162340 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | Nýtování, polodutý nýt, nýtovací kleště, pneumaticko-hydraulický válec | cs |
dc.subject | Riveting, semi-hollow rivet, rivet tongs, pneumo-hydraulic cylinder | en |
dc.title | Konstrukční návrh nýtovacího zařízení | cs |
dc.title.alternative | Design of riveting equipment | en |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Sehnoutka, Petr | |
dc.date.accepted | 2021-05-31 | |
dc.thesis.degree-name | Ing. | |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta materiálově-technologická | cs |
dc.description.department | 632 - Katedra materiálů a technologií pro automobily | cs |
dc.thesis.degree-program | Materiály a technologie pro automobilový průmysl | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2736 | |
dc.identifier.thesis | DOK0036_FMT_N0715A270004_2021 | |
dc.rights.access | openAccess | |