dc.contributor.advisor | Stolárik, Martin | |
dc.contributor.author | Šoustal, Jan | |
dc.date.accessioned | 2021-07-15T09:33:07Z | |
dc.date.available | 2021-07-15T09:33:07Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/144349 | |
dc.description.abstract | Tato bakalářská práce se zabývá mírou dynamického zatížení v okolí tramvajových výhybek. Tato problematika byla vyhodnocována na základě naměřených dat in-situ v kolmém profilu k jazyku výhybky. Měření probíhalo na pěti lokalitách digitální třísložkovou záznamovou aparaturou BRS-32. Zpracování naměřených hodnot bylo prováděno v programu BR Monitor. Z hodnot byly vytvořeny grafy průběhu vibrací v horninovém prostředí od zdroje seismického impulzu v závislosti na vzdálenosti. Následně z těchto bodů byly vytvořeny útlumové křivky.
Součástí práce je představení tramvajového vozového parku města Ostrava. Na zkoumaných lokalitách byl proveden geologický průzkum a následně byly vyhotoveny v programu RockWorks 3D modely a řezy zájmovou oblastí. | cs |
dc.description.abstract | This bachelor thesis deals with the degree of dynamic load in the vicinity of tram switches. This problem was evaluated on the basis of measured in-situ data in a perpendicular profile to the switch tongue. The measurements were performed at five locations with a digital three-component recording apparatus BRS-32. Processing of measured values was performed in the BR Monitor program. Graphs of vibrations in the rock environment from the source of the seismic impulse as a function of distance were created from the values. Subsequently, attenuation curves were created from these points.
Part of the work is a presentation of the tram fleet of the city of Ostrava. A geological survey was carried out at the investigated localities, and subsequently 3D models and sections of the area of interest were made in the RockWorks program. | en |
dc.format.extent | 5809648 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | Seismický impulz | cs |
dc.subject | přípovrchová geologie | cs |
dc.subject | tramvajová doprava | cs |
dc.subject | jazyk výhybky | cs |
dc.subject | maximální hodnoty amplitudy | cs |
dc.subject | hodnota regrese | cs |
dc.subject | Seismic impulse | en |
dc.subject | subsurface geology | en |
dc.subject | tram transport | en |
dc.subject | switch language | en |
dc.subject | maximum amplitude values | en |
dc.subject | regression value | en |
dc.title | Dynamické zatížení v okolí tramvajových výhybek | cs |
dc.title.alternative | Dynamic Load around Tramway Switches | en |
dc.type | Bakalářská práce | cs |
dc.contributor.referee | Pinka, Miroslav | |
dc.date.accepted | 2021-05-25 | |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-level | Bakalářský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta stavební | cs |
dc.description.department | 224 - Katedra geotechniky a podzemního stavitelství | cs |
dc.thesis.degree-program | Stavební inženýrství | cs |
dc.thesis.degree-branch | Geotechnika | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2712 | |
dc.identifier.thesis | SOU0084_FAST_B3607_3647R017_2021 | |
dc.rights.access | openAccess | |