Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorCihlářová, Denisa
dc.contributor.authorMoj, Lukáš
dc.date.accessioned2021-07-15T09:34:05Z
dc.date.available2021-07-15T09:34:05Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/144453
dc.description.abstractCílem bakalářské práce bylo vypracovat rešerši na téma protismykových úprav tuhých i netuhých vozovek. V druhé části byla udělána analýza protismykových úprav v území města Ostravy. Analýza proběhla na vybraných úsecích, kde byla zkoumána nehodovost před a po aplikaci protismykové úpravy a její stav. Nehodovost klesla na čtyřech z pěti zkoumaných úsecích. Můžeme tedy považovat protismykové úpravy jako účinné. Stav byl vyhodnocen u dvou jako nevyhovující z nutností lokální nebo celé opravy bezpečnostní protismykové úpravy. V další části se práce zabývá technologií použití recyklovaného kameniva na protismykové úpravy cementobetonových a asfaltových vozovek. Byla zjištěna střední hloubka makrotextury povrchu pomocí odměrné metody a součinitel tření zjištěný kyvadlem. Hodnoty požadované střední hloubky makrotextury převyšují požadavek téměř o dvojnásobek. Hodnoty součinitele tření převyšují požadované hodnoty o 10 %. Recyklované kamenivo je tedy vhodné pro protismykové úpravy.cs
dc.description.abstractThe aim of the Bachelor thesis was to produce a reshuffle on the topic of anti-skid adjustments of stiff and rigid roadways. In the second part, an analysis was made of skid adjustments in the city of Ostrava. The analysis was carried out on selected sections where the accident rate before and after the application of the skid adjustment and its condition were examined. Accident rates dropped on four of the five sections studied. So we can consider skid adjustments as effective. The condition was assessed in two as non-compliant out of the need for local or entire correction of the security anti-skid adjustment. In the next section, the work deals with the technology of using recycled aggregates for anti-skid treatment of concrete and asphalt pavement surface. The mean depth of the surface macrotexture using the measuring method and the coefficient of friction found by the pendulum were detected. The values of the desired macrotexture depth exceed the requirement by almost twice. The values of the coefficient of friction exceed the required values by 10 %. Recycled aggregates are therefore suitable for anti-skid treatment.en
dc.format.extent8224560 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectProtismykové vlastnostics
dc.subjectbezpečnostní protismyková úpravacs
dc.subjecttuhé vozovkycs
dc.subjectnetuhé vozovkycs
dc.subjectmakrotexturacs
dc.subjectmikrotexturacs
dc.subjectrecyklované kamenivocs
dc.subjectnehodovost.cs
dc.subjectSkid-free propertiesen
dc.subjectsafety anti-skid treatmenten
dc.subjectrigid roadwaysen
dc.subjectnon – rigid roadwaysen
dc.subjectmacrotextureen
dc.subjectmicrotextureen
dc.subjectrecycled aggregatesen
dc.subjectaccident rate.en
dc.titleÚčinnost protismykových úprav na cementobetonových a asfaltových vozovkáchcs
dc.title.alternativeEffectiveness of Skid Resistence of Concrete and Asphalt Pavement Surfaceen
dc.typeBakalářská prácecs
dc.contributor.refereeŠkvain, Václav
dc.date.accepted2021-05-25
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-levelBakalářský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta stavebnícs
dc.description.department227 - Katedra dopravního stavitelstvícs
dc.thesis.degree-programStavební inženýrstvícs
dc.thesis.degree-branchDopravní stavbycs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2712
dc.identifier.thesisMOJ0042_FAST_B3607_3647R020_2021
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam