dc.contributor.advisor | Cihlářová, Denisa | |
dc.contributor.author | Moj, Lukáš | |
dc.date.accessioned | 2021-07-15T09:34:05Z | |
dc.date.available | 2021-07-15T09:34:05Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/144453 | |
dc.description.abstract | Cílem bakalářské práce bylo vypracovat rešerši na téma protismykových úprav tuhých i netuhých vozovek. V druhé části byla udělána analýza protismykových úprav v území města Ostravy. Analýza proběhla na vybraných úsecích, kde byla zkoumána nehodovost před a po aplikaci protismykové úpravy a její stav. Nehodovost klesla na čtyřech z pěti zkoumaných úsecích. Můžeme tedy považovat protismykové úpravy jako účinné. Stav byl vyhodnocen u dvou jako nevyhovující z nutností lokální nebo celé opravy bezpečnostní protismykové úpravy. V další části se práce zabývá technologií použití recyklovaného kameniva na protismykové úpravy cementobetonových a asfaltových vozovek. Byla zjištěna střední hloubka makrotextury povrchu pomocí odměrné metody a součinitel tření zjištěný kyvadlem. Hodnoty požadované střední hloubky makrotextury převyšují požadavek téměř o dvojnásobek. Hodnoty součinitele tření převyšují požadované hodnoty o 10 %. Recyklované kamenivo je tedy vhodné pro protismykové úpravy. | cs |
dc.description.abstract | The aim of the Bachelor thesis was to produce a reshuffle on the topic of anti-skid adjustments of stiff and rigid roadways. In the second part, an analysis was made of skid adjustments in the city of Ostrava. The analysis was carried out on selected sections where the accident rate before and after the application of the skid adjustment and its condition were examined. Accident rates dropped on four of the five sections studied. So we can consider skid adjustments as effective. The condition was assessed in two as non-compliant out of the need for local or entire correction of the security anti-skid adjustment. In the next section, the work deals with the technology of using recycled aggregates for anti-skid treatment of concrete and asphalt pavement surface. The mean depth of the surface macrotexture using the measuring method and the coefficient of friction found by the pendulum were detected. The values of the desired macrotexture depth exceed the requirement by almost twice. The values of the coefficient of friction exceed the required values by 10 %. Recycled aggregates are therefore suitable for anti-skid treatment. | en |
dc.format.extent | 8224560 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | Protismykové vlastnosti | cs |
dc.subject | bezpečnostní protismyková úprava | cs |
dc.subject | tuhé vozovky | cs |
dc.subject | netuhé vozovky | cs |
dc.subject | makrotextura | cs |
dc.subject | mikrotextura | cs |
dc.subject | recyklované kamenivo | cs |
dc.subject | nehodovost. | cs |
dc.subject | Skid-free properties | en |
dc.subject | safety anti-skid treatment | en |
dc.subject | rigid roadways | en |
dc.subject | non – rigid roadways | en |
dc.subject | macrotexture | en |
dc.subject | microtexture | en |
dc.subject | recycled aggregates | en |
dc.subject | accident rate. | en |
dc.title | Účinnost protismykových úprav na cementobetonových a asfaltových vozovkách | cs |
dc.title.alternative | Effectiveness of Skid Resistence of Concrete and Asphalt Pavement Surface | en |
dc.type | Bakalářská práce | cs |
dc.contributor.referee | Škvain, Václav | |
dc.date.accepted | 2021-05-25 | |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-level | Bakalářský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta stavební | cs |
dc.description.department | 227 - Katedra dopravního stavitelství | cs |
dc.thesis.degree-program | Stavební inženýrství | cs |
dc.thesis.degree-branch | Dopravní stavby | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2712 | |
dc.identifier.thesis | MOJ0042_FAST_B3607_3647R020_2021 | |
dc.rights.access | openAccess | |