dc.contributor.advisor | Famfulík, Jan | |
dc.contributor.author | Jandásek, Vojtěch | |
dc.date.accessioned | 2021-07-15T09:34:18Z | |
dc.date.available | 2021-07-15T09:34:18Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/144476 | |
dc.description.abstract | Tato bakalářská práce se zabývá využitím pneumatických pružin v sekundárním vypružení železničních vozidel pro přepravu osob. V první části jsou shrnuty vlastnosti vypružení železničních vozidel, jejich rozdělení a požadavky na ně. Dále je vytvořena rešerše v současnosti používaných druhů sekundárního vypružení železničních vozidel pro přepravu osob a jsou určeny jejich výhody a nevýhody. V další části je shrnuta teorie pro výpočet svislé tuhosti pneumatické pružiny, tlaku vzduchu v ní uzavřené a dále předpoklady pro návrh svislé tuhosti vypružení železničních vozidel. Na základě předpokladů pro návrh svislé tuhosti vypružení železničního vozidla je následně navržen objem, činná plocha a tuhost vzduchové pružiny a pro pružinu s těmito parametry je určena velikost tlaku vzduchu v pružině v závislosti na statickém zatížení a regulaci výšky vozidla. | cs |
dc.description.abstract | This bachelor’s thesis deals with utilization of pneumatic springs for secondary suspension of railway vehicles for passenger transport. The first part summarizes attributes of suspension of railway vehicles, its separation, and requirements for it. Then, a search of currently used types of secondary suspension of railway vehicles for passenger transport is made and their advantages and disadvantages are identified. The next part summarizes the theory for the calculation of vertical stiffness of pneumatic spring, pressure of air enclosed in it and the assumptions for the design of vertical stiffness of the suspension of railway vehicles. Based on the assumptions for the design of the vertical stiffness of the railway vehicle suspension, volume, active area and stiffness of the air spring are designed and for the spring with these parameters the air pressure in the spring is determined depending on the static load and vehicle height regulation. | en |
dc.format.extent | 2884449 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | železniční vozidlo | cs |
dc.subject | tuhost | cs |
dc.subject | tlak | cs |
dc.subject | pneumatická pružina | cs |
dc.subject | sekundární vypružení | cs |
dc.subject | railway vehicle | en |
dc.subject | stiffness | en |
dc.subject | pressure | en |
dc.subject | pneumatic spring | en |
dc.subject | secondary suspension | en |
dc.title | Návrh využití pneumatických pružin u sekundárního vypružení železničních vozidel pro přepravu osob | cs |
dc.title.alternative | Utilization of Pneumatic Springs for Secondary Suspension of Railway Vehicles for Passenger Transport | en |
dc.type | Bakalářská práce | cs |
dc.contributor.referee | Sýkora, Radim | |
dc.date.accepted | 2021-06-08 | |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-level | Bakalářský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojní | cs |
dc.description.department | 342 - Institut dopravy | cs |
dc.thesis.degree-program | Strojírenství | cs |
dc.thesis.degree-branch | Dopravní technika a technologie | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2723 | |
dc.identifier.thesis | JAN0719_FS_B2341_2301R003_2021 | |
dc.rights.access | openAccess | |