Show simple item record

dc.contributor.advisorFamfulík, Jan
dc.contributor.authorJandásek, Vojtěch
dc.date.accessioned2021-07-15T09:34:18Z
dc.date.available2021-07-15T09:34:18Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/144476
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zabývá využitím pneumatických pružin v sekundárním vypružení železničních vozidel pro přepravu osob. V první části jsou shrnuty vlastnosti vypružení železničních vozidel, jejich rozdělení a požadavky na ně. Dále je vytvořena rešerše v současnosti používaných druhů sekundárního vypružení železničních vozidel pro přepravu osob a jsou určeny jejich výhody a nevýhody. V další části je shrnuta teorie pro výpočet svislé tuhosti pneumatické pružiny, tlaku vzduchu v ní uzavřené a dále předpoklady pro návrh svislé tuhosti vypružení železničních vozidel. Na základě předpokladů pro návrh svislé tuhosti vypružení železničního vozidla je následně navržen objem, činná plocha a tuhost vzduchové pružiny a pro pružinu s těmito parametry je určena velikost tlaku vzduchu v pružině v závislosti na statickém zatížení a regulaci výšky vozidla.cs
dc.description.abstractThis bachelor’s thesis deals with utilization of pneumatic springs for secondary suspension of railway vehicles for passenger transport. The first part summarizes attributes of suspension of railway vehicles, its separation, and requirements for it. Then, a search of currently used types of secondary suspension of railway vehicles for passenger transport is made and their advantages and disadvantages are identified. The next part summarizes the theory for the calculation of vertical stiffness of pneumatic spring, pressure of air enclosed in it and the assumptions for the design of vertical stiffness of the suspension of railway vehicles. Based on the assumptions for the design of the vertical stiffness of the railway vehicle suspension, volume, active area and stiffness of the air spring are designed and for the spring with these parameters the air pressure in the spring is determined depending on the static load and vehicle height regulation.en
dc.format.extent2884449 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectželezniční vozidlocs
dc.subjecttuhostcs
dc.subjecttlakcs
dc.subjectpneumatická pružinacs
dc.subjectsekundární vypruženícs
dc.subjectrailway vehicleen
dc.subjectstiffnessen
dc.subjectpressureen
dc.subjectpneumatic springen
dc.subjectsecondary suspensionen
dc.titleNávrh využití pneumatických pružin u sekundárního vypružení železničních vozidel pro přepravu osobcs
dc.title.alternativeUtilization of Pneumatic Springs for Secondary Suspension of Railway Vehicles for Passenger Transporten
dc.typeBakalářská prácecs
dc.contributor.refereeSýkora, Radim
dc.date.accepted2021-06-08
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-levelBakalářský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojnícs
dc.description.department342 - Institut dopravycs
dc.thesis.degree-programStrojírenstvícs
dc.thesis.degree-branchDopravní technika a technologiecs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2723
dc.identifier.thesisJAN0719_FS_B2341_2301R003_2021
dc.rights.accessopenAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record