Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorHapla, Tomáš
dc.contributor.authorHuňař, Marek
dc.date.accessioned2021-07-15T09:34:20Z
dc.date.available2021-07-15T09:34:20Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/144482
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá pevnostním výpočtem dveřního systému pro regionální kolejovou dopravu a následnou optimalizaci rámu dveřního křídla za účelem snížení hmotnosti. V teoretické části jsou představena témata, jejíchž znalosti jsou nutností k výpočtu dveřního systému. V první fázi praktické části se detailně věnuji definování podmínek simulace a zátěžným stavům. V druhé fázi jsou vypočteny deformace a jednotlivá napětí dveřního systému při nejvíce zátěžných stavech. Výsledky jsou podrobně prezentovány pro každé potencionálně kritické místo dveřního systému a také reálně ověřeny pevnostním testem. Na základě výsledků a topologické optimalizace bylo navrhnuto celkem pět iterací optimalizovaného dveřního rámu, přičemž poslední iterace splňuje kritérium zadané klientem o 20% snížení hmotnosti dveřního rámu a odolání všem zátěžným stavům.cs
dc.description.abstractMaster thesis deals with the strength calculation of the door system for regional rail transport and the subsequent optimization of the door leaf frame in order to reduce the weight. The theoretical part presents the topics that are necessary to know for the calculation of the door system. In the first phase of the practical part, I deal in detail with the definition of simulation conditions and load cases. In the second phase, the deformations and individual stresses of the door system at the most load cases are calculated. The results are presented in detail for each potentially critical place of the door system and verified by a strength test. Based on the results and topological optimization, a total of five iterations of the optimized door frame were designed, while the last iteration meets the criteria specified by the client by reducing the weight of the door frame by 20 % and withstanding all load conditions.en
dc.format.extent7733224 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectOptimalizacecs
dc.subjectFEM simulacecs
dc.subjectpevnostní analýzacs
dc.subjectregionální dopravacs
dc.subjectdveřní systémcs
dc.subjectOptimizationen
dc.subjectFEM simulationen
dc.subjectstatic structure analysisen
dc.subjectregional transporten
dc.subjectdoor systemen
dc.titleOptimalizace konstrukce křídla vstupních dveří pro kolejové vozidlocs
dc.title.alternativeOptimization of Entrance Door Design for Rail Vehicleen
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereePoruba, Zdeněk
dc.date.accepted2021-06-07
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojnícs
dc.description.department340 - Katedra konstruovánícs
dc.thesis.degree-programStrojní inženýrstvícs
dc.thesis.degree-branchKonstrukční a procesní inženýrstvícs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2723
dc.identifier.thesisHUN0020_FS_N2301_3909T001_20_2021
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam