Show simple item record

dc.contributor.advisorBlata, Jan
dc.contributor.authorKadrnožka, Karel
dc.date.accessioned2021-07-15T09:34:27Z
dc.date.available2021-07-15T09:34:27Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/144511
dc.description.abstractZvyšující se ambice aerokosmického průmyslu vyžadují kontinuální vývoj a inovaci extrémně zatěžovaných komponentů. Implementaci inovovaných segmentů do systému předchází série testů, jenž ověřuje koncepci z hlediska funkčnosti, spolehlivosti, efektivity a bezpečnosti při provozních i krizových podmínkách. V rámci optimalizace palivového systému nosné rakety Vega E byla upravena koncepce palivového ventilu korekčního motoru, určeného pro stabilizaci a orientaci rakety v prostoru. Následně bylo nezbytné optimalizovanou konstrukci adekvátně ověřit řadou testů, které simulovaly provozní a krizové podmínky. Předkládaná diplomová práce se zabývá jedním z testů, a to konkrétně vlivem čistoty kapaliny na opotřebení titanového ventilu, jenž je součástí palivového systému korekčního motoru. Cílem diplomové práce je nejen komplexní návrh metodiky testu, realizace a následné hodnocení stavu testovaného ventilu v průběhu testu vlivu čistoty kapaliny na opotřebení, ale i stanovení relevantní metodiky testu obdobných komponentů.cs
dc.description.abstractThe growing ambitions of the aerospace industry require the continuous development and innovation of components subject to extreme stress. The implementation of innovated segments into the system is preceded by a series of tests, which verify the concept in terms of functionality, reliability, efficiency and safety in operational and crisis conditions. As part of the optimization of the fuel system of the Vega E carrier rocket, the concept of the fuel valve of the correction engine, which is intended for stabilization and orientation of the rocket in space, was modified. Subsequently, it was necessary to adequately verify the optimized design by a series of tests that simulated operational and crisis conditions. The presented diploma thesis deals with one of the tests, namely the effect of the purity of the fluid on the wear of the titanium valve, which is part of the fuel system of the correction engine. The aim of the diploma thesis is not only a comprehensive design of test methodology, implementation and subsequent evaluation of the tested valve during the test of the effect of fluid purity on wear, but also the determination of the relevant test methodology of similar components.en
dc.format.extent5780665 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectopotřebenícs
dc.subjectkontaminacecs
dc.subjectdetekcecs
dc.subjectuzavřený testovací okruhcs
dc.subjectmikroskopická analýza mechanických nečistotcs
dc.subjectenergo disperzní rentgenová fluorescenční spektrometriecs
dc.subjectwearen
dc.subjectcontaminationen
dc.subjectdetectionen
dc.subjectclosed test circuiten
dc.subjectmicroscopic analysis of mechanical impuritiesen
dc.subjectenergy dispersive X-ray fluorescence spectrometryen
dc.titleVliv čistoty kapaliny při testování opotřebení titanových ventilůcs
dc.title.alternativeInfluence of Liquid Purity at Wear Tests of Titanium Valvesen
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereeHeisig, Lukáš
dc.date.accepted2021-06-08
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojnícs
dc.description.department340 - Katedra konstruovánícs
dc.thesis.degree-programStrojní inženýrstvícs
dc.thesis.degree-branchKonstrukční a procesní inženýrstvícs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2723
dc.identifier.thesisKAD0144_FS_N2301_3909T001_72_2021
dc.rights.accessopenAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record