dc.contributor.advisor | Podešva, Jiří | |
dc.contributor.author | Trušina, Jakub | |
dc.date.accessioned | 2021-07-15T09:34:32Z | |
dc.date.available | 2021-07-15T09:34:32Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/144531 | |
dc.description.abstract | This master's thesis deals with the design, optimization, and strength analysis of the autonomous train control panel cover opening. The thesis was assigned by the company Siemens Mobility, a branch office in Ostrava. In the first, the thesis shows how assigned interior surfaces were divided and the creation of remaining design elements. Kinematic design and explanation of the mechanism working follow. In the next step, the mechanism of the cover opening is verified in a closed and open position using finite element analysis with given loads. Finally, the results of all components, which are important for evaluation, are presented, and it is shown that all meet specified requirements. | en |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá návrhem mechanismu otvírání krytů pultu autonomně
řízeného vlaku, jeho pevnostní analýzou a optimalizací. Práce byla zadána společností Siemens Mobility, pobočka Ostrava. V první části je ukázáno rozdělení zadaných ploch interiéru vlaku a vytvoření zbylých konstrukčních prvků. Následuje kinematický návrh a vysvětlení funkce mechanismu. Poté je provedena pevnostní analýza pomocí metody konečných prvků uzavřených krytů a analýza mechanismu spolu s kryty v otevřeném stavu se zadaným zatížením. Nakonec jsou prezentovány a vyhodnoceny výsledky všech komponent, které jsou pro návrh podstatné, a je ukázáno, že vyhovují zadaným požadavkům. | cs |
dc.format.extent | 9353344 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | en | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | mechanism design | en |
dc.subject | cover opening | en |
dc.subject | parallelogram | en |
dc.subject | FEM | en |
dc.subject | strength analysis | en |
dc.subject | návrh mechanismu | cs |
dc.subject | otevírání krytů | cs |
dc.subject | paralelogram | cs |
dc.subject | MKP | cs |
dc.subject | pevnostní analýza | cs |
dc.title | Design and Strength Analysis of the Autonomous Train Control Panel Cover Opening | en |
dc.title.alternative | Návrh a analýza mechanismu otevírání krytů řídícího pultu autonomního vlaku | cs |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Poruba, Zdeněk | |
dc.date.accepted | 2021-06-08 | |
dc.thesis.degree-name | Ing. | |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojní | cs |
dc.description.department | 330 - Katedra aplikované mechaniky | cs |
dc.thesis.degree-program | Strojní inženýrství | cs |
dc.thesis.degree-branch | Aplikovaná mechanika | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2723 | |
dc.identifier.thesis | TRU0063_FS_N2301_3901T003_2021 | |
dc.rights.access | openAccess | |