dc.contributor.advisor | Dorda, Michal | |
dc.contributor.author | Šamajová, Michaela | |
dc.date.accessioned | 2021-07-15T09:34:33Z | |
dc.date.available | 2021-07-15T09:34:33Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/144535 | |
dc.description.abstract | V této diplomové práci jsou navrhovány signální plány pro světelně řízenou křižovatku. K tvorbě signálních plánů je použito matematických modelů prof. Černého a prof. Janáčka. Ke zpracování dat je využit optimalizační software Xpress IVE. Úvod práce je věnován popisu jednotlivých matematických modelů, optimalizačním kritériím a funkcím, které byly dále v práci použity. V práci je vypracováno sedm signálních plánů na základě použití různých optimalizačních kritérií a účelových funkcí, které byly následně kapacitně posouzeny. Závěr práce je zaměřen na zhodnocení vytvořených signálních plánů, dob zeleného signálu a kapacitního posouzení. | cs |
dc.description.abstract | The aim of this thesis is to design signal plans for light- controlled intersections, exploiting the mathematical models by Prof. Černý and Prof. Janáček. Xpress IVE optimizing software was used for data processing. The introduction of the thesis deals with the description of individual mathematical models, optimization criteria and functions used in this work. The design of seven signal plans is based on varied optimization criteria and purpose-built functions, which were further assessed as regards capacity. The final part aims at the evaluation of the designed signal plans, green signal periods and capacity assessment. | en |
dc.format.extent | 2114423 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | Křižovatka | cs |
dc.subject | signální plán | cs |
dc.subject | matematický model | cs |
dc.subject | kapacitní posouzení | cs |
dc.subject | Crossroads | en |
dc.subject | signal plan | en |
dc.subject | mathematical model | en |
dc.subject | capacity assessment | en |
dc.title | Matematické modely pro návrh signálního plánu | cs |
dc.title.alternative | Mathematical Models for Control Plan Design | en |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Turek, Michal | |
dc.date.accepted | 2021-06-11 | |
dc.thesis.degree-name | Ing. | |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojní | cs |
dc.description.department | 342 - Institut dopravy | cs |
dc.thesis.degree-program | Strojní inženýrství | cs |
dc.thesis.degree-branch | Dopravní technika a technologie | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2723 | |
dc.identifier.thesis | SAM0073_FS_N2301_2301T003_20_2021 | |
dc.rights.access | openAccess | |