dc.contributor.advisor | Fries, Jiří | |
dc.contributor.author | Kádě, Petr | |
dc.date.accessioned | 2021-07-15T09:34:35Z | |
dc.date.available | 2021-07-15T09:34:35Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/144545 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce se zabývá návrhem sedadla a nosné konstrukce do tramvajového vozu. V úvodu práce je vypracována teoretická část, která se zabývá historií sedadel pokračující až do současného stavu, ergonomickými parametry sedadel a typy uchycení nosné konstrukce s tramvajovým vozem. V další kapitole jsou vypsány požadavky pro nosnou konstrukci i samotný návrh. Pro navrženou konstrukci je zde řešeno uchycení do bočnice. Následují požadavky a samotný návrh sedadla. Po návrhu sedadla je popsáno uchycení sedadla s nosnou konstrukcí. Ve výpočetní části je provedena analýza pomocí metody konečných prvků, kde jsou následně uvedeny maximální napětí a deformace. Také jsou zde ukázány napětí a deformace v kritických místech konstrukce a sedadle. V dalších výpočtech kontroluji ocelovou podpěru na vzpěr. Před kontrolou proti vzpěru vypočítávám sílu působící na podpěru. Uvádím zde posouvající síly a ohybové momenty v nosných profilech. V závěrečných výpočtech zjišťuji průhyb nosné konstrukce v kritickém místě se zvýšeným zatížením. | cs |
dc.description.abstract | The bachelor's thesis deals with the design of a seat and supporting structure for a tram car. In the introduction, the theoretical part is elaborated, which deals with the history of seats continuing to the current state, ergonomic parameters of seats and types of attachment of the supporting structure with a tram car. The next chapter lists the requirements for the load-bearing structure and the design itself. For the proposed construction, the attachment to the sidewall is solved here. The requirements and the seat design itself follow. After the design of the seat, the attachment of
the seat with the supporting structure is described. In the computational part, the analysis is performed using the finite element method, where the maximum stresses and deformations are then given. Stress and deformation at critical points of the structure and seat are also shown. In other calculations, I check the steel support on the strut. Before checking against the strut, I calculate the force acting on the support. I present here the shear forces and bending moments in the load-bearing profiles. In the final calculations, I determine the deflection of the load-bearing
structure at a critical point with increased load. | en |
dc.format.extent | 4088117 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | tramvaj | cs |
dc.subject | návrh | cs |
dc.subject | sedadlo | cs |
dc.subject | nosná konstrukce | cs |
dc.subject | optimalizace | cs |
dc.subject | pevnostní výpočet | cs |
dc.subject | tram | en |
dc.subject | design | en |
dc.subject | seat | en |
dc.subject | supporting structure | en |
dc.subject | optimising | en |
dc.subject | strength calculation | en |
dc.title | Optimalizace sedadel tramvajových vozidel | cs |
dc.title.alternative | Optimising of Tram Car Seats | en |
dc.type | Bakalářská práce | cs |
dc.contributor.referee | Vrba, Jan | |
dc.date.accepted | 2021-06-09 | |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-level | Bakalářský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojní | cs |
dc.description.department | 340 - Katedra konstruování | cs |
dc.thesis.degree-program | Strojírenství | cs |
dc.thesis.degree-branch | Konstrukce strojů a zařízení | cs |
dc.description.result | velmi dobře | cs |
dc.identifier.sender | S2723 | |
dc.identifier.thesis | KAD0164_FS_B2341_2302R010_70_2021 | |
dc.rights.access | openAccess | |