Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorFries, Jiří
dc.contributor.authorKádě, Petr
dc.date.accessioned2021-07-15T09:34:35Z
dc.date.available2021-07-15T09:34:35Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/144545
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá návrhem sedadla a nosné konstrukce do tramvajového vozu. V úvodu práce je vypracována teoretická část, která se zabývá historií sedadel pokračující až do současného stavu, ergonomickými parametry sedadel a typy uchycení nosné konstrukce s tramvajovým vozem. V další kapitole jsou vypsány požadavky pro nosnou konstrukci i samotný návrh. Pro navrženou konstrukci je zde řešeno uchycení do bočnice. Následují požadavky a samotný návrh sedadla. Po návrhu sedadla je popsáno uchycení sedadla s nosnou konstrukcí. Ve výpočetní části je provedena analýza pomocí metody konečných prvků, kde jsou následně uvedeny maximální napětí a deformace. Také jsou zde ukázány napětí a deformace v kritických místech konstrukce a sedadle. V dalších výpočtech kontroluji ocelovou podpěru na vzpěr. Před kontrolou proti vzpěru vypočítávám sílu působící na podpěru. Uvádím zde posouvající síly a ohybové momenty v nosných profilech. V závěrečných výpočtech zjišťuji průhyb nosné konstrukce v kritickém místě se zvýšeným zatížením.cs
dc.description.abstractThe bachelor's thesis deals with the design of a seat and supporting structure for a tram car. In the introduction, the theoretical part is elaborated, which deals with the history of seats continuing to the current state, ergonomic parameters of seats and types of attachment of the supporting structure with a tram car. The next chapter lists the requirements for the load-bearing structure and the design itself. For the proposed construction, the attachment to the sidewall is solved here. The requirements and the seat design itself follow. After the design of the seat, the attachment of the seat with the supporting structure is described. In the computational part, the analysis is performed using the finite element method, where the maximum stresses and deformations are then given. Stress and deformation at critical points of the structure and seat are also shown. In other calculations, I check the steel support on the strut. Before checking against the strut, I calculate the force acting on the support. I present here the shear forces and bending moments in the load-bearing profiles. In the final calculations, I determine the deflection of the load-bearing structure at a critical point with increased load.en
dc.format.extent4088117 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostravacs
dc.subjecttramvajcs
dc.subjectnávrhcs
dc.subjectsedadlocs
dc.subjectnosná konstrukcecs
dc.subjectoptimalizacecs
dc.subjectpevnostní výpočetcs
dc.subjecttramen
dc.subjectdesignen
dc.subjectseaten
dc.subjectsupporting structureen
dc.subjectoptimisingen
dc.subjectstrength calculationen
dc.titleOptimalizace sedadel tramvajových vozidelcs
dc.title.alternativeOptimising of Tram Car Seatsen
dc.typeBakalářská prácecs
dc.contributor.refereeVrba, Jan
dc.date.accepted2021-06-09
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-levelBakalářský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojnícs
dc.description.department340 - Katedra konstruovánícs
dc.thesis.degree-programStrojírenstvícs
dc.thesis.degree-branchKonstrukce strojů a zařízenícs
dc.description.resultvelmi dobřecs
dc.identifier.senderS2723
dc.identifier.thesisKAD0164_FS_B2341_2302R010_70_2021
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam