Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorMaršálek, Petr
dc.contributor.authorOndrušák, Martin
dc.date.accessioned2021-07-15T09:34:40Z
dc.date.available2021-07-15T09:34:40Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/144569
dc.description.abstractONDRUŠÁK, Martin. Pevnostní kontrola desetistupňové převodovky Tatra pro vyšší momentové zatížení. Ostrava, 2021. Diplomová práce. Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Vedoucí práce Ing. Petr Maršálek, Ph.D. Diplomová práce se zabývá studií o aktuálně používaných převodovkách ve společnosti TATRA TRUCKS a.s. Hlavní částí je desetistupňová převodovka, která je stručně popsána. Součástí je také teoretické možné navrhování převodových agregátů a způsob návrhu převodovky, kterým se diplomová práce zabývá. Převodovka je pevnostně zkontrolována, přičemž dochází ke změně dílčí geometrie ozubených kol. A to tak, aby ozubená soukolí pevnostně vyhovovala na kontrolovaný vstupní točivý moment, který vzrostl o požadovanou hodnotu 500 Nm. Následně došlo ke zkontrolování uložení hřídelí. Bezpečnost hřídelí splňuje statickou i dynamickou kontrolu. Životnost základní trvanlivosti hřídelových ložisek klesla o 51%. V posledním kroku došlo k deformačně napjatostní analýze převodové skříně se zařazeným převodovým stupněm zpátečky. Tato kontrola nevyhovuje, neboť dochází k příliš velké axiální síle v místě čepu vloženého kola. Toto místo taktéž není konstrukčně přizpůsobeno na tak velkou změnu v zatížení.cs
dc.description.abstractONDRUŠÁK, Martin. Strength Analysis of a Ten-speed Tatra Transmission for Higher Torque Loads. Ostrava, 2021. Master thesis. VSB - Technical University of Ostrava. Thesis supervisor Ing. Petr Maršálek, Ph.D. Master thesis is dealing with a study about currently used transmissions in company TATRA TRUCKS a.s. The major section of master thesis is a ten-speed transmission, which is described in brief. Master thesis also includes a theoretical possible design of a transmission units and method of a transmission design. The transmission is calculated with examination in bending and contact strength of the gears. In result of that there is a partial change in geometry of the gears. This is so that the gears are strong enough for an input torque, which is increased by the required value of 500 Nm. Afterwards all shafts are verificated. Safety of the shafts meets static and dynamic check. Service life of the basic bearing rating life of the shaft bearings decreased by 51%. In the last chapter there is a static deformation-stress analysis of a gearbox with a reverse gear engaged. The inspection does not comply with static deformation-stress analysis because there is too much axial force at a pin of an inserted wheel. This place is also not structurally adjusted to such a large change in loads.en
dc.format.extent7816968 bytescs
dc.format.mimetypeapplication/pdfcs
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectTatra, desetistupňová převodovka, ZF, Allison, pevnostní výpočet ozubených kol, uložení hřídelí, konečnoprvkový model, deformačně napjatostní analýzacs
dc.subjectTatra, ten-speed transmission, ZF, Allison, strength calculation of the gears, shaft bearings, FEM model, deformation stress analysisen
dc.titlePevnostní kontrola desetistupňové převodovky Tatra pro vyšší momentové zatíženícs
dc.title.alternativeStrength Analysis of a Ten-speed Tatra Transmission for Higher Torque Loadsen
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereeHavlík, Jiří
dc.date.accepted2021-06-10
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojnícs
dc.description.department347 - Katedra částí a mechanismů strojůcs
dc.thesis.degree-programStrojní inženýrstvícs
dc.thesis.degree-branchKonstrukční a procesní inženýrstvícs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2723
dc.identifier.thesisOND0208_FS_N2301_3909T001_40_2021
dc.rights.accessopenAccesscs
dc.date.embargoend2024-06-10cs
dc.description.embargoOdklad zveřejnění vychází ze smlouvy o spolupráci mezi VŠB-TUO a Tatra Trucks a. s. Důvodem jsou důvěrné informace obsažené v práci.cs


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam