dc.contributor.advisor | Kaláb, Květoslav | |
dc.contributor.author | Daňa, Tomáš | |
dc.date.accessioned | 2021-07-15T09:34:41Z | |
dc.date.available | 2021-07-15T09:34:41Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/144570 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá návrhem mechanicky ovládané více lamelové dvojité spojky typu Ortlinghaus, která je součásti pohonu lanového navijáku. Její funkcí je spolehlivé umožnění změny z funkce pohonu na režim brzdy nebo obráceně. V úvodní části jsou vyjmenovány možné typy používaných více lamelových třecích spojek. Podle zadaných podmínek je proveden konstrukční návrh a kontrola stěžejních prvků spojky jako jsou lamely, ozuby lamel, zapínací páky, čepy. Je provedena volba použité průmyslové kotoučové brzdy a výpočet válcových kolíků. Navržená spojka je zdokumentována jako příloha v podobě sestavného výkresu, výrobních výkresů přírub, vnější a vnitřní lamely. | cs |
dc.description.abstract | Master thesis is dealing with design of mechanically actuated multi-plate double clutch of Ortlinghaus type, which is part of drive system in a cable winch. Its function is to reliably enable change from the drive function to the clutch brake mode or vice versa. Possible types of used multiple plate friction clutches are listed in the introduction section. According to the specified conditions, the design and control of the clutch core elements is carried out such as plates, plate lugs, levers, pins. The choice of the industrial disc brake used and the calculation of dowel pins are made. The designed clutch is documented as an attachment in the form of an assembly drawing, detail drawings of flanges, external and internal plate. | en |
dc.format.extent | 2835827 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | mechanicky ovládaná spojka, dvojitá, třecí lamely, brzda. | cs |
dc.subject | mechanically actuated clutch | en |
dc.subject | double clutch | en |
dc.subject | friction plates | en |
dc.subject | brake. | en |
dc.title | Mechanicky ovládaná více lamelová dvojitá spojka | cs |
dc.title.alternative | Mechanically actuated multi-plate double clutch | en |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Pišťáček, Daniel | |
dc.date.accepted | 2021-06-08 | |
dc.thesis.degree-name | Ing. | |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojní | cs |
dc.description.department | 347 - Katedra částí a mechanismů strojů | cs |
dc.thesis.degree-program | Strojní inženýrství | cs |
dc.thesis.degree-branch | Konstrukční a procesní inženýrství | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2723 | |
dc.identifier.thesis | DAN0119_FS_N2301_3909T001_40_2021 | |
dc.rights.access | openAccess | |