dc.contributor.advisor | Fries, Jiří | |
dc.contributor.author | Urbánek, Daniel | |
dc.date.accessioned | 2021-07-15T09:34:41Z | |
dc.date.available | 2021-07-15T09:34:41Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/144571 | |
dc.description.abstract | URBÁNEK, Daniel. Návrh nástupu do vozu. Ostrava, 2021. Bakalářská práce. Faculty of Engineering VŠB – Technical University of Ostrava. Department of Production Machines and Design – 340. Supervisor Doc. Ing. Jiří Fries Ph.D.
Bakalářská práce se zabývá návrhem nízkopodlažního vstupu do vozidla z nástupiště o výšce 230 mm až 760 mm nad temenem kolejnice při dodržení požadované evropské legislativy. V první části práce je rozebrána problematika nízkopodlažních vozidel, typy používaných konstrukcí kolejových skříní a jejich vztah k okolní infrastruktuře. V praktické částí je poté návrh samotného nástupu, výpočet obrysů vozidla dle UIC 505-1, rozvržení ovládacích prvků sloužících k otevírání dveří a konstrukční návrh držáku sloužícího pro uchycení výsuvného schůdku do skříně vozu a ověření šroubového spoje spojujícího držák se schůdkem. | cs |
dc.description.abstract | URBÁNEK, Daniel. Design of access to railway carriage. Ostrava, 2021. Bachelor thesis. Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Vedoucí práce Doc. Ing. Jiří Fries Ph.D.
The bachelor's thesis deals with the design of a low-floor entrance to the vehicle from a platform with a height of 230-760 mm above the top of the rail in compliance with the required European legislation. The first part of the work is a research, which deals with low-floor railway carriage, their construction and rail transport. In the practical part there is the design of the boarding itself, the calculation of the rolling stock maximum construction gauge accodring to UIC 505-1, the layout of the controls used to open the door and the design of the portal used to attach the sliding step to the floor of the railway carriage.
| en |
dc.format.extent | 2849355 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | Kolejové vozidlo | cs |
dc.subject | nástup do vozidla | cs |
dc.subject | obrysy vozidla | cs |
dc.subject | TSI PRM | cs |
dc.subject | low-floor entrance | en |
dc.subject | the calculation of the rolling stock maximum construction gauge | en |
dc.subject | TSI PRM | en |
dc.subject | railway carriage | en |
dc.title | Návrh nástupu do vozu | cs |
dc.title.alternative | Design of Access to Railway Carriage | en |
dc.type | Bakalářská práce | cs |
dc.contributor.referee | Kundrata, Miroslav | |
dc.date.accepted | 2021-06-09 | |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-level | Bakalářský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojní | cs |
dc.description.department | 340 - Katedra konstruování | cs |
dc.thesis.degree-program | Strojírenství | cs |
dc.thesis.degree-branch | Konstrukce strojů a zařízení | cs |
dc.description.result | velmi dobře | cs |
dc.identifier.sender | S2723 | |
dc.identifier.thesis | URB0215_FS_B2341_2302R010_70_2021 | |
dc.rights.access | openAccess | |