Show simple item record

dc.contributor.advisorRichtář, Michal
dc.contributor.authorKupčík, Matěj
dc.date.accessioned2021-07-15T09:34:52Z
dc.date.available2021-07-15T09:34:52Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/144618
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá analýzou problematiky brzdění vozidel, a to především těžkých užitkových vozidel. Konkrétně je práce věnována vozidlům hasičského typu. V úvodu se práce věnuje všeobecnému přehledu a rozdělení brzdových systémů a funkcí brzd. V této části práce je také popis a schémata. Dále se práce věnuje technickému popisu testovaných vozidel. Jednalo se o tři různé typy vozidel. Následuje výpočet těžiště vozidla. V této části práce je uveden i popis použité techniky při měření a testování. V dalších kapitolách práce je uveden stručný popis legislativy a předpisu EHK 13 H a teorie k chybám, které vznikají při každém měření. Závěr práce je věnován zpracování a analýze naměřených dat. Porovnává se zde numericky určená hodnota legislativou a předpisy se skutečně naměřenou brzdnou dráhou a brzdným zpomalením. Také jsou zde porovnávány jednotlivé typy vozidel mezi sebou.cs
dc.description.abstractThis diploma thesis deals with the analysis of the problem of braking vehicles, especially heavy commercial vehicles. Specifically, the work is devoted to fire trucks. In the introduction, the work deals with a general overview and division of brake systems and brake functions. There is also a description and diagrams in this part of the work. Furthermore, the work deals with the technical description of the tested vehicles. There were three different types of vehicles. The vehicle's center of gravity is then calculated. In this part of the work there is also a description of the technique used in measurement and testing. The following chapters provide a brief description of the legislation and regulation EHK 13 H and the theory of errors that occur during each measurement. The conclusion of the work is devoted to the processing and analysis of measured data. Here, the numerically determined value by legislation and regulations is compared with the actual measured braking distance and braking deceleration. The individual types of vehicles are also compared here.en
dc.format.extent5498929 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectBrzdová soustavacs
dc.subjectbrzdycs
dc.subjectzkoušení brzdcs
dc.subjectbrzdná dráhacs
dc.subjectbrzdné zpomalenícs
dc.subjectpodélné naklopenícs
dc.subjectanalýzacs
dc.subjectBrake systemen
dc.subjectbrakesen
dc.subjectbrake testingen
dc.subjectbraking distanceen
dc.subjectbraking decelerationen
dc.subjectlongtitudal tilten
dc.subjectanalysisen
dc.titleCharakteristiky brzdového systémy automobilucs
dc.title.alternativeAutomobile Brake System Characteristicsen
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereeŠmiraus, Jakub
dc.date.accepted2021-06-11
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojnícs
dc.description.department342 - Institut dopravycs
dc.thesis.degree-programStrojní inženýrstvícs
dc.thesis.degree-branchDopravní technika a technologiecs
dc.description.resultdobřecs
dc.identifier.senderS2723
dc.identifier.thesisKUP0075_FS_N2301_2301T003_20_2021
dc.rights.accessopenAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record