dc.contributor.advisor | Richtář, Michal | |
dc.contributor.author | Kupčík, Matěj | |
dc.date.accessioned | 2021-07-15T09:34:52Z | |
dc.date.available | 2021-07-15T09:34:52Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/144618 | |
dc.description.abstract | Tato diplomová práce se zabývá analýzou problematiky brzdění vozidel, a to především těžkých užitkových vozidel. Konkrétně je práce věnována vozidlům hasičského typu. V úvodu se práce věnuje všeobecnému přehledu a rozdělení brzdových systémů a funkcí brzd. V této části práce je také popis a schémata.
Dále se práce věnuje technickému popisu testovaných vozidel. Jednalo se o tři různé typy vozidel. Následuje výpočet těžiště vozidla. V této části práce je uveden i popis použité techniky při měření a testování. V dalších kapitolách práce je uveden stručný popis legislativy a předpisu EHK 13 H a teorie k chybám, které vznikají při každém měření.
Závěr práce je věnován zpracování a analýze naměřených dat. Porovnává se zde numericky určená hodnota legislativou a předpisy se skutečně naměřenou brzdnou dráhou a brzdným zpomalením. Také jsou zde porovnávány jednotlivé typy vozidel mezi sebou. | cs |
dc.description.abstract | This diploma thesis deals with the analysis of the problem of braking vehicles, especially heavy commercial vehicles. Specifically, the work is devoted to fire trucks. In the introduction, the work deals with a general overview and division of brake systems and brake functions. There is also a description and diagrams in this part of the work.
Furthermore, the work deals with the technical description of the tested vehicles. There were three different types of vehicles. The vehicle's center of gravity is then calculated. In this part of the work there is also a description of the technique used in measurement and testing. The following chapters provide a brief description of the legislation and regulation EHK 13 H and the theory of errors that occur during each measurement.
The conclusion of the work is devoted to the processing and analysis of measured data. Here, the numerically determined value by legislation and regulations is compared with the actual measured braking distance and braking deceleration. The individual types of vehicles are also compared here. | en |
dc.format.extent | 5498929 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | Brzdová soustava | cs |
dc.subject | brzdy | cs |
dc.subject | zkoušení brzd | cs |
dc.subject | brzdná dráha | cs |
dc.subject | brzdné zpomalení | cs |
dc.subject | podélné naklopení | cs |
dc.subject | analýza | cs |
dc.subject | Brake system | en |
dc.subject | brakes | en |
dc.subject | brake testing | en |
dc.subject | braking distance | en |
dc.subject | braking deceleration | en |
dc.subject | longtitudal tilt | en |
dc.subject | analysis | en |
dc.title | Charakteristiky brzdového systémy automobilu | cs |
dc.title.alternative | Automobile Brake System Characteristics | en |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Šmiraus, Jakub | |
dc.date.accepted | 2021-06-11 | |
dc.thesis.degree-name | Ing. | |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojní | cs |
dc.description.department | 342 - Institut dopravy | cs |
dc.thesis.degree-program | Strojní inženýrství | cs |
dc.thesis.degree-branch | Dopravní technika a technologie | cs |
dc.description.result | dobře | cs |
dc.identifier.sender | S2723 | |
dc.identifier.thesis | KUP0075_FS_N2301_2301T003_20_2021 | |
dc.rights.access | openAccess | |