dc.contributor.advisor | Graf, Vojtěch | |
dc.contributor.author | Kuchař, Patrik | |
dc.date.accessioned | 2021-07-15T09:35:21Z | |
dc.date.available | 2021-07-15T09:35:21Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/144745 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce poskytuje obecný pohled na stav současného poznání převážně elektrických pohonných jednotek. V první části práce je popsán současný stav a fungování pohonných jednotek dnes používaných k pohonu dopravních letadel. Dále je popsána motivace, která se skrývá za hledáním nových, ekologičtějších způsobů pohonu dopravních letadel. V druhé části práce jsou popsány základní konfigurace, technologie a konkrétní příklady konceptů letadel, které jsou jak ve fázi počítačového modelu, tak i funkční prototypy, které jsou nyní testovány v reálném prostředí. Nejperspektivnější technologie jsou analyzovány pomocí SWOT analýzy. | cs |
dc.description.abstract | The bachelor's thesis provides a common view on the status of current knowledge, predominantly of electrical power units. The current state and functioning of power units used nowadays for aircraft propulsion are explained in the first part. Motivation is then described furthermore as it stands behind the search for new, more ecological methods of aircraft propulsion. In the second part, there are explanations of basic configurations, technologies, and concrete examples of aircraft concepts that are either in the phase of computer modelling or functional prototypes tested in the real environment. The most perspective technologies are analysed using SWOT analysis. | en |
dc.format.extent | 2131327 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | pohonná jednotka | cs |
dc.subject | nasávání mezní vrstvy | cs |
dc.subject | distribuovaný elektrický pohon | cs |
dc.subject | analýza. | cs |
dc.subject | propulsion unit | en |
dc.subject | boundary layer ingestion | en |
dc.subject | distributed electric propulsion | en |
dc.subject | analysis | en |
dc.title | Analýza současných možností využití alternativních pohonných jednotek v letectví | cs |
dc.title.alternative | Analysis of Current Possibilities of Alternative Aircraft Propulsions | en |
dc.type | Bakalářská práce | cs |
dc.contributor.referee | Tomašula, Michal | |
dc.date.accepted | 2021-06-09 | |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-level | Bakalářský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojní | cs |
dc.description.department | 342 - Institut dopravy | cs |
dc.thesis.degree-program | Technologie letecké dopravy | cs |
dc.thesis.degree-branch | Technologie provozu letecké techniky | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2723 | |
dc.identifier.thesis | KUC0252_FS_B3712_3708R037_2021 | |
dc.rights.access | openAccess | |