Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorGraf, Vojtěch
dc.contributor.authorKuchař, Patrik
dc.date.accessioned2021-07-15T09:35:21Z
dc.date.available2021-07-15T09:35:21Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/144745
dc.description.abstractBakalářská práce poskytuje obecný pohled na stav současného poznání převážně elektrických pohonných jednotek. V první části práce je popsán současný stav a fungování pohonných jednotek dnes používaných k pohonu dopravních letadel. Dále je popsána motivace, která se skrývá za hledáním nových, ekologičtějších způsobů pohonu dopravních letadel. V druhé části práce jsou popsány základní konfigurace, technologie a konkrétní příklady konceptů letadel, které jsou jak ve fázi počítačového modelu, tak i funkční prototypy, které jsou nyní testovány v reálném prostředí. Nejperspektivnější technologie jsou analyzovány pomocí SWOT analýzy.cs
dc.description.abstractThe bachelor's thesis provides a common view on the status of current knowledge, predominantly of electrical power units. The current state and functioning of power units used nowadays for aircraft propulsion are explained in the first part. Motivation is then described furthermore as it stands behind the search for new, more ecological methods of aircraft propulsion. In the second part, there are explanations of basic configurations, technologies, and concrete examples of aircraft concepts that are either in the phase of computer modelling or functional prototypes tested in the real environment. The most perspective technologies are analysed using SWOT analysis.en
dc.format.extent2131327 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectpohonná jednotkacs
dc.subjectnasávání mezní vrstvycs
dc.subjectdistribuovaný elektrický pohoncs
dc.subjectanalýza.cs
dc.subjectpropulsion uniten
dc.subjectboundary layer ingestionen
dc.subjectdistributed electric propulsionen
dc.subjectanalysisen
dc.titleAnalýza současných možností využití alternativních pohonných jednotek v letectvícs
dc.title.alternativeAnalysis of Current Possibilities of Alternative Aircraft Propulsionsen
dc.typeBakalářská prácecs
dc.contributor.refereeTomašula, Michal
dc.date.accepted2021-06-09
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-levelBakalářský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojnícs
dc.description.department342 - Institut dopravycs
dc.thesis.degree-programTechnologie letecké dopravycs
dc.thesis.degree-branchTechnologie provozu letecké technikycs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2723
dc.identifier.thesisKUC0252_FS_B3712_3708R037_2021
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam