Show simple item record

dc.contributor.advisorKlempa, Martin
dc.contributor.authorBrichta, Jaromír
dc.date.accessioned2021-07-15T09:35:44Z
dc.date.available2021-07-15T09:35:44Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/144824
dc.description.abstractV předložené práci bude zkoumána deformační odezva ražeb průzkumného díla PAD4A. Toto průzkumné dílo je jedním ze 4 ražených průzkumných děl prováděných v rámci stavby trasy I.D metra v Praze, provozního úseku Pankrác – Depo Písnice. První část práce seznámí s projektem průzkumných děl na trase I.D metra. V další části práce budou popsány geologické a hydrogeologické poměry zájmového území. Následně bude zkoumána samotná deformační odezva ražeb průzkumného díla PAD4A na okolní horninové prostředí a povrch, s přihlédnutím k použité technologii ražeb a skutečnému postupu prací. Analyzován bude rovněž vliv prováděných injektáží na zlepšení geotechnických vlastností horninového prostředí na tuto deformační odezvu. Výstupem práce bude shrnutí získaných poznatků a formulace doporučení pro realizace vlastní stanice metra Pankrác I.D.cs
dc.description.abstractThis thesis deals with deformation response of excavations of exploration work PAD4A. The exploration work is one of 4 excavated exploration works which are made within constructing metro line I.D in Prague, operating section Pankrác – Depo Písnice. The first part of this thesis will introduce you project of exploration works on operating section Prague metro I.D. In the second part of this thesis there are going to be described geological and hydrogeological conditions of the interest area. Then the deformation response itself will be investigated. Specifically, the deformation response of exploration work PAD4A on surrounded rock and surface, with assume to the used excavation technology and real work process. The influence of performed grouting will be also analyzed because of improvement geotechnical properties of rock on this deformation response. The output of the work will be a summary of the findings and the formulation of recommendations for the implementation of its own metro station Pankrác I.D.en
dc.format.extent13532809 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectdeformační odezva, PAD4, metrocs
dc.subjectdeformation response, PAD4, metro lineen
dc.titleDeformační odezva realizace průzkumného díla PAD4A v rámci stavby metra I.D v Prazecs
dc.title.alternativeDeformation Response of the Realization of the Exploration Work PAD4A within the Framework of the Construction of Metro I.D in Pragueen
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereeKunz, Antonín
dc.date.accepted2021-05-28
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Hornicko-geologická fakultacs
dc.description.department541 - Katedra geologického inženýrstvícs
dc.thesis.degree-programGeologické inženýrstvícs
dc.thesis.degree-branchGeologické inženýrstvícs
dc.description.resultvelmi dobřecs
dc.identifier.senderS2735
dc.identifier.thesisBRI0036_HGF_N2110_2101T003_2021
dc.rights.accessopenAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record