dc.contributor.advisor | Farana, Radim | |
dc.contributor.author | Lorenz, Filip | |
dc.date.accessioned | 2021-07-15T10:46:04Z | |
dc.date.available | 2021-07-15T10:46:04Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/145043 | |
dc.description.abstract | Disertační práce se zabývá koordinací transportních procesů, konkrétně jde o jejich synchronizaci v koordinačních uzlech sítě a v uzlech vhodných pro křižování. Základní rozhodovací problém spočívá v navázání transportních procesů v koordinačních uzlech a nalezení vhodného místa pro křižování na transportní cestě tak, aby byla minimalizována časová ztráta přepravovaných elementů a zachována plynulost transportních procesů.
Matematický model je validován a verifikován na reálných vstupních datech železniční sítě na území Jihočeského kraje. Optimalizační úloha je řešena metodami matematického programování. Výpočetní experimenty byly realizovány v optimalizačním software Xpress – IVE.
Na základě dosažených výstupů je zřejmé, že matematický model je funkční a dosahuje výsledků, které je možno prohlásit za relevantní. | cs |
dc.description.abstract | Dissertation thesis deals with coordination of transport processes, specifically, it is about their synchronization in coordination nodes of a network and in nodes suitable for passing the processes each other. The basic decision problem consists of defining transport processes in the coordination nodes and finding a suitable place for passing the processes each other on the transport route so that the time loss of transported elements is minimized, and the smoothness of transport processes is achieved.
The mathematical model is validated and verified on real input data of the railway network in the South Bohemian Region. The optimization problem is solved by methods of mathematical programming. Computational experiments were performed in the optimization software Xpress - IVE.
It is clear that the mathematical model is functional and provides results that can be considered relevant, based on the achieved outputs | en |
dc.format | 110 listů : ilustrace | |
dc.format.extent | 3485359 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | optimalizace | cs |
dc.subject | matematický model | cs |
dc.subject | matematické programování | cs |
dc.subject | transportní proces | cs |
dc.subject | optimization | en |
dc.subject | mathematical model | en |
dc.subject | mathematical programming | en |
dc.subject | transport process | en |
dc.title | Synchronizace vícezdrojových procesů na sítích | cs |
dc.title.alternative | Synchronization of multiple source processes on networks | en |
dc.type | Disertační práce | cs |
dc.identifier.signature | 202300012 | |
dc.identifier.location | ÚK/Sklad diplomových prací | |
dc.contributor.referee | Šeda, Miloš | |
dc.contributor.referee | Cempírek, Václav | |
dc.contributor.referee | Úředníček, Zdeněk | |
dc.date.accepted | 2021-04-09 | |
dc.thesis.degree-name | Ph.D. | |
dc.thesis.degree-level | Doktorský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojní | cs |
dc.description.department | 352 - Katedra automatizační techniky a řízení | cs |
dc.thesis.degree-program | Strojní inženýrství | cs |
dc.thesis.degree-branch | Řízení strojů a procesů | cs |
dc.description.result | vyhověl | cs |
dc.identifier.sender | S2723 | |
dc.identifier.thesis | LOR047_FS_P2346_3902V056_2020 | |
dc.rights.access | openAccess | |