dc.contributor.advisor | Vozňák, Miroslav | |
dc.contributor.author | Ščurek, Petr | |
dc.date.accessioned | 2021-11-08T12:20:01Z | |
dc.date.available | 2021-11-08T12:20:01Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/145592 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce “Výkonnost směrování v Ad-hoc sítích” se zabývá problematikou směrování v sítích VANET (Vehicular ad-hoc network), které jsou založené na topologii Ad-hoc sítí. Práce obsahuje charakteristické definice a teoretický popis jednotlivých vlastností dané sítě, ze kterých vychází praktická část. V další části se pojednává o jednotlivých přenosových možnostech v sítích VANET. Následuje rozbor zadaných směrovacích protokolů. Hlavním výstupem praktické části je simulace pohybujících se vozidel v oblasti městské části Ostrava-Vítkovice, která je realizována s využitím síťového simulátoru NS-3. Oblast byla vytvořena pomocí simulačního nástroje SUMO (Simulation Of Urban Mobility). V praktické části jsou nastaveny scénáře simulace tak, aby optimalizovaly reálné přenosové možnosti sítě. Závěrem této práce je zhodnocení dosažených výsledků ze zvolených sledovaných parametrů a následné porovnání jednotlivých směrovacích protokolů. | cs |
dc.description.abstract | The diploma thesis “The performance of routing in Ad-hoc networks” is concerned with routing in VANET (Vehicular ad-hoc network) that is based on Ad-hoc network topology. The thesis contains characteristic definitions and theoretical description of individual properties of the network giving the baseline for practical tasks. The next part discusses VANET’s options of transmission. Examination of given routing protocols follows. The main output of the practical part is a simulation of vehicular traffic in the city district of Ostrava-Vítkovice, which is implemented by using the network simulator NS-3. The area has been designed utilizing the SUMO (Simulation of urban mobility) tool. The simulation is set up in order to optimize the real options of transmissions. The thesis concludes with an evaluation of achieved results of selected observed parameters followed by a comparison of the routing protocols. | en |
dc.format.extent | 3228341 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | Ad-hoc | cs |
dc.subject | jitter | cs |
dc.subject | NS-3 | cs |
dc.subject | propustnost | cs |
dc.subject | směrovací protokoly | cs |
dc.subject | SUMO | cs |
dc.subject | V2X | cs |
dc.subject | VANET | cs |
dc.subject | vozidla | cs |
dc.subject | zpoždění | cs |
dc.subject | Ad-hoc | en |
dc.subject | jitter | en |
dc.subject | NS-3 | en |
dc.subject | throughput | en |
dc.subject | routing protocols | en |
dc.subject | SUMO | en |
dc.subject | V2X | en |
dc.subject | VANET | en |
dc.subject | vehicles | en |
dc.subject | delay | en |
dc.title | Výkonnost směrování v Ad hoc sítích | cs |
dc.title.alternative | The Routing Performance in Ad Hoc Networks | en |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Ščerba, Marek | |
dc.date.accepted | 2021-08-12 | |
dc.thesis.degree-name | Ing. | |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta elektrotechniky a informatiky | cs |
dc.description.department | 440 - Katedra telekomunikační techniky | cs |
dc.thesis.degree-program | Informační a komunikační technologie | cs |
dc.thesis.degree-branch | Mobilní technologie | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2724 | |
dc.identifier.thesis | SCU0020_FEI_N2647_2612T059_2021 | |
dc.rights.access | openAccess | |