dc.contributor.advisor | Famfulík, Jan | |
dc.contributor.author | Tomíček, Denis | |
dc.date.accessioned | 2021-11-08T12:20:32Z | |
dc.date.available | 2021-11-08T12:20:32Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/145641 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá metodikou počítačového simulování spalovacích motorů. V úvodu jsou srovnány dostupné a nejčastěji používané softwary. V následující části se nachází popis motoru Fabia 1,2 HTP včetně rozboru jednotlivých výrobních variant. Dále jsou zde uvedeny nejčastější problémy jednotlivých verzí. Další kapitola se zabývá samotnou simulací motoru, konkrétně verzí CGPA, v softwaru Engine Simulation od firmy Lotus Engineering. Po vyhodnocení simulace je provedena vlastní úprava výfukové soustavy tak, aby byly eliminovány negativní vlastnosti motoru a zároveň byl navýšen celkový výkon. Závěrečná kapitola se věnuje srovnání výchozího modelu a modelu s provedenými změnami. | cs |
dc.description.abstract | The diploma thesis deals with the methodology of computer simulation of combustion engines. In the introduction, there is a comparison of the available and most frequently used software. The Fabia 1.2 HTP engine is described in the following chapter, including an analysis of individual production variants. The most common problems of each version are listed as well. The next chapter deals with the engine simulation itself, specifically the CGPA version, in the Lotus Engineering software. After the simulation is assessed, a modification to the exhaust system made to eliminate the engine's negative characteristics and increase its performance is presented. Finally, the thesis concludes by comparing the initial model and the model with the changes made. | en |
dc.format.extent | 2508822 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | HTP | cs |
dc.subject | Fabia | cs |
dc.subject | model | cs |
dc.subject | výfuková soustava | cs |
dc.subject | optimalizace | cs |
dc.subject | výkon | cs |
dc.subject | točivý moment | cs |
dc.subject | HTP | en |
dc.subject | Fabia | en |
dc.subject | model | en |
dc.subject | exhaust system | en |
dc.subject | optimalization | en |
dc.subject | performance | en |
dc.subject | torque | en |
dc.title | Počítačová simulace motoru Fabia 1,2 HTP | cs |
dc.title.alternative | Computer Simulation of Fabia 1,2 HTP Engine | en |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Šmiraus, Jakub | |
dc.date.accepted | 2021-08-23 | |
dc.thesis.degree-name | Ing. | |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojní | cs |
dc.description.department | 342 - Institut dopravy | cs |
dc.thesis.degree-program | Dopravní systémy a technika | cs |
dc.thesis.degree-branch | Dopravní technika | cs |
dc.description.result | dobře | cs |
dc.identifier.sender | S2723 | |
dc.identifier.thesis | TOM0286_FS_N1041A040002_S02_2021 | |
dc.rights.access | openAccess | |