dc.contributor.advisor | Zavila, Ondřej | |
dc.contributor.author | Kulhavá, Lucie | |
dc.date.accessioned | 2022-09-01T07:19:40Z | |
dc.date.available | 2022-09-01T07:19:40Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/147136 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce je věnována objasnění podílu lidského faktoru na vzniku požáru u ultralehkých letounů při leteckých nehodách se zaměřením na vzájemnou interakci mezi dodržováním předepsaných nouzových postupů posádkou letounu a vznikem požáru, ať na zemi či ve vzduchu. V úvodu práce je stručný popis soustav, ve kterých je možnost vzniku požáru, příklady nouzových postupů pro posádku vybraných ultralehkých letounů při vzniku požáru, statistika požárů u vybraných ultralehkých letounů za časové období 10-ti let a jednotlivé metody k hodnocení chybovosti lidského faktoru v letectví. Hlavní část práce se zabývá přímo jednotlivými metodami k hodnocení chybovosti lidského faktoru a jejich aplikací na vybrané letecké nehody. | cs |
dc.description.abstract | The bachelor's thesis is devoted to clarifying the role of the human factor in the fire of microlight aircraft in air accidents, focusing on the interaction between the observance of prescribed emergency procedures by the aircraft crew and the occurrence of fire, whether on the ground or in the air. The introduction contains a brief description of systems in which there is a possibility of fire, examples of emergency procedures for the crew of selected microlight aircraft in the event of fire, fire statistics for selected microlight aircraft for a period of 10 years and individual methods to assess the error rate of the human factor in aviation . The main part of the work deals directly with individual methods for evaluating the error rate of the human factor and their application to selected air accidents. | en |
dc.format.extent | 1533427 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | lidský faktor | cs |
dc.subject | ultralehký letoun | cs |
dc.subject | požár | cs |
dc.subject | nouzové postupy | cs |
dc.subject | letecký motor | cs |
dc.subject | human factors | en |
dc.subject | microlight aircraft | en |
dc.subject | fire | en |
dc.subject | emergency procedures | en |
dc.subject | aircraft engine | en |
dc.title | Požáry ultralehkých letounů | cs |
dc.title.alternative | Fires of Microlights | en |
dc.type | Bakalářská práce | cs |
dc.contributor.referee | Šudrychová, Izabela | |
dc.date.accepted | 2022-05-24 | |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-level | Bakalářský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta bezpečnostního inženýrství | cs |
dc.description.department | 030 - Katedra požární ochrany | cs |
dc.thesis.degree-program | Požární ochrana a průmyslová bezpečnost | cs |
dc.thesis.degree-branch | Technika požární ochrany a bezpečnosti průmyslu | cs |
dc.description.result | velmi dobře | cs |
dc.identifier.sender | S2720 | |
dc.identifier.thesis | KUL0101_FBI_B3908_3908R006_2022 | |
dc.rights.access | openAccess | |