dc.contributor.advisor | Fabián, Tomáš | |
dc.contributor.author | Kolařík, Jakub | |
dc.date.accessioned | 2022-09-01T07:20:05Z | |
dc.date.available | 2022-09-01T07:20:05Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/147256 | |
dc.description.abstract | Práce se zabývá tvorbou ukázkové aplikace implementující hybridní vykreslování scény v reálném čase, kterého dosahuje pomocí metod rasterizace a metody sledování paprsků. Hlavní zaměření práce je počítání měkkých stínů generovaných z plošných světelných zdrojů a časové zhodnocení metod použitých pro dosažení uspokojivého výsledku. Obsahem je i přehled používaných moderních metod pro získání stínů pomoci sledování paprsku v reálném čase. | cs |
dc.description.abstract | This thesis shows ways of implementing hybrid rendering engine based on classic rasterization algorithms mixed with raytracing methods to provide realistically rendered scenes in real time. Main focus of this thesis is computing soft shadows generated from surface light sources and time evaluation of methods used for achieving satisfactory results. This work also contains summary of applied modern solutions for obtaining raytraced shadows in real-time. | en |
dc.format.extent | 15964919 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | Počítačová grafika | cs |
dc.subject | sledování paprsků | cs |
dc.subject | rasterizace | cs |
dc.subject | trasované měkké stíny | cs |
dc.subject | reálný čas | cs |
dc.subject | hybridní zobrazování scény | cs |
dc.subject | OpenGL | cs |
dc.subject | OptiX | cs |
dc.subject | Computer graphics | en |
dc.subject | raytracing | en |
dc.subject | rasterization | en |
dc.subject | raytraced soft shadows | en |
dc.subject | real-time | en |
dc.subject | hybrid renderer | en |
dc.subject | OpenGL | en |
dc.subject | OptiX | en |
dc.title | Stíny pomocí metody sledování paprsků v reálném čase | cs |
dc.title.alternative | Ray Traced Shadows in Real Time | en |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Krumnikl, Michal | |
dc.date.accepted | 2022-06-01 | |
dc.thesis.degree-name | Ing. | |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta elektrotechniky a informatiky | cs |
dc.description.department | 460 - Katedra informatiky | cs |
dc.thesis.degree-program | Informační a komunikační technologie | cs |
dc.thesis.degree-branch | Informatika a výpočetní technika | cs |
dc.description.result | velmi dobře | cs |
dc.identifier.sender | S2724 | |
dc.identifier.thesis | KOL0391_FEI_N2647_2612T025_2022 | |
dc.rights.access | openAccess | |