dc.contributor.advisor | Plucar, Jan | |
dc.contributor.author | Svoboda, Martin | |
dc.date.accessioned | 2022-09-01T07:20:15Z | |
dc.date.available | 2022-09-01T07:20:15Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/147287 | |
dc.description.abstract | Počítačové hry a turnaje pořádané ve virtuálním prostředí, přitahují pozornost čím dál více hráčů a
diváků. S rostoucí popularitou se do herního průmyslu dostává i více peněz. Lidé v posledních letech,
a obzvláště v době lockdownu, utratili za své oblíbené hry rekordní částky. Někteří si pak nadále v
těchto hrách nakupují virtuální předměty, které zlepšují funkční, nebo vizuální stránku jejich hrdiny.
Diváci sledují turnaje a své oblíbené streamery dlouhé hodiny. I to přispělo k rozvoji esportu a
profesionalizaci hraní počítačových her. Profesionální hráči se svou pílí a dlouhým tréninkem dostali
na velmi vysokou úroveň, kterou si museli poctivě zasloužit v konkurenci tolika hráčů. Tento férový
systém je však narušován podvodníky neboli cheatery, kteří využívají zakázané programy a speciální
kódy pro dosažení lepších výsledků a nelegálních výhod ve hrách. Ve světě, kde jsou cheateři o krok
napřed je těžké proti nim bojovat. Tato práce shrnuje poznatky o zakázaných programech a snaží se
nalézt cestu, jak proti nim bojovat. Zkoumá také jaký vliv mají tyto zakázané programy na esport
a jeho diváky. | cs |
dc.description.abstract | Computer games and tournaments held in a virtual environment are attracting the attention of
more players and spectators. With the growing popularity, more money enters the gaming industry.
In recent years and especially in the time of lock down, people spent record amounts of money on
their favourite games. Some people then continue in spending money and they buy virtual items in
these games to enhance the functional or visual side of their hero. Viewers watch the tournaments
and their favorite streamers for hours. This also contributed to the development of e-sport and
professionalizing the playing of computer games. Professional players with their diligence and long
training got them to a very high level, which they had to honestly deserve in the competition of so
many players. This fair system is disrupted by fraudsters or cheaters who use prohibited programs
and specials codes for achieving better results and illegal benefits in games. It is difficult to fight
cheaters in the world where they are one step ahead. This work summarizes the knowledge about
banned programs and tries find a way to fight them. It also examines the impact of these banned
programs on sports and its viewers. | en |
dc.format.extent | 5743727 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | esport | cs |
dc.subject | cheaty | cs |
dc.subject | hacky | cs |
dc.subject | anticheat | cs |
dc.subject | dopad cheatů | cs |
dc.subject | hry | cs |
dc.subject | esport, cheats, hacks, the impact of cheats, pc games | en |
dc.title | Implementace řešení pro detekci nástrojů zvyšující výkon hráče v oblasti Esportu | cs |
dc.title.alternative | Implementation of Tool used for Detection of Player Performance Enhancing Applications in the Field of Esport | en |
dc.type | Bakalářská práce | cs |
dc.contributor.referee | Szczypka, Miloslav | |
dc.date.accepted | 2022-05-30 | |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-level | Bakalářský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta elektrotechniky a informatiky | cs |
dc.description.department | 460 - Katedra informatiky | cs |
dc.thesis.degree-program | Informatika | cs |
dc.description.result | velmi dobře | cs |
dc.identifier.sender | S2724 | |
dc.identifier.thesis | SVO0260_FEI_B0613A140014_2022 | |
dc.rights.access | openAccess | |