dc.contributor.advisor | Skanderová, Lenka | |
dc.contributor.author | Kostolný, Filip | |
dc.date.accessioned | 2022-09-01T07:20:22Z | |
dc.date.available | 2022-09-01T07:20:22Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/147307 | |
dc.description.abstract | The aim of this bachelor's thesis is to implement an application for the evolution of 2-dimensional virtual creatures using evolutionary algorithms. The creatures are evolved to move from a start position to a target position on a selected non-trivial terrain. The user of the application can create the terrain with a terrain editor. This thesis is divided into a theoretical part and a practical part. The theoretical part briefly explores the topic of virtual creature design usable for evolution, describes the evolutionary algorithms and technologies used, and compares the possibilities of simulating the creatures and terrain in 2D and 3D spaces. The practical part describes the design and technological choices and the implementation of the application. | en |
dc.description.abstract | Cílem této bakalářské práce je implementace aplikace pro evoluci dvourozměrných virtuálních tvorů pomocí evolučních algoritmů. Tvorové jsou vyvíjeni tak, aby se pohybovali z výchozí pozice do cílové pozice na zvoleném netriviálním terénu. Uživatel aplikace může terén vytvořit pomocí editoru terénu. Tato práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se stručně zabývá tématem návrhu virtuálních tvorů využitelných pro evoluci, popisuje použité evoluční algoritmy a technologie a porovnává možnosti simulace tvorů a terénu ve 2D a 3D prostoru. Praktická část popisuje návrhové a technologické volby a implementaci aplikace. | cs |
dc.format.extent | 4088384 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | en | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | evolutionary algorithms | en |
dc.subject | differential evolution | en |
dc.subject | genetic algorithm | en |
dc.subject | virtual creatures evolution | en |
dc.subject | terrain | en |
dc.subject | Unity | en |
dc.subject | terrain editor | en |
dc.subject | 2D | en |
dc.subject | cars | en |
dc.subject | evoluční algoritmy | cs |
dc.subject | diferenciální evoluce | cs |
dc.subject | genetický algoritmus | cs |
dc.subject | evoluce virtuálních tvorů | cs |
dc.subject | terén | cs |
dc.subject | Unity | cs |
dc.subject | editor terénu | cs |
dc.subject | 2D | cs |
dc.subject | auta | cs |
dc.title | 2D Creatures Evolution Using Evolutionary Techniques | en |
dc.title.alternative | Evoluce 2D individuí pomocí evolučních technik | cs |
dc.type | Bakalářská práce | cs |
dc.contributor.referee | Fabián, Tomáš | |
dc.date.accepted | 2022-05-31 | |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-level | Bakalářský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta elektrotechniky a informatiky | cs |
dc.description.department | 460 - Katedra informatiky | cs |
dc.thesis.degree-program | Informatika | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2724 | |
dc.identifier.thesis | KOS0312_FEI_B0613A140014_2022 | |
dc.rights.access | openAccess | |