Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorPlatoš, Jan
dc.contributor.authorHlavsa, Milan
dc.date.accessioned2022-09-01T07:20:30Z
dc.date.available2022-09-01T07:20:30Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/147323
dc.description.abstractPráce se zabývá nastudováním strojového učení, konkrétně reinforcement learning algoritmů a jejich následnou aplikaci ve hře. Byla vytvořena hra dáma dle vlastně zvolených pravidel v prostředí herního engine Unity. Následně byly ve stejném prostředí implementovány dva reinforcement learning algoritmy s aplikací na hru dáma. Program byl spuštěn za účelem naučení umělé inteligence hrát hru. Po ukončení byly navrženy testy pro vyzkoušení naučené inteligence. Tyto testy zahrnují jak hry umělé inteligence proti umělé inteligenci, tak hry člověka proti umělé inteligenci. Na konci práce byly výsledky testování vyhodnoceny.cs
dc.description.abstractThis thesis deals with the study of machine learning, specifically reinforcement learning algorithms and their application in the game. The game called checkers was created with chosen rules in the Unity game engine environment. Subsequently, two reinforcement learning algorithms were implemented in the same environment and then applied to a checkers game. The program was launched for artificial intelligence to learn how to play the game. Upon completion of the learning process, tests were designed to find out, how intelligent are learned artificial intelligences. These tests include both: artificial intelligence against artificial intelligence games and human against artificial intelligence games. At the end, the tests results were evaluated.en
dc.format.extent1685074 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectStrojové učenícs
dc.subjectreinforcement learningcs
dc.subjectumělá inteligencecs
dc.subjectUnity enginecs
dc.subjecthracs
dc.subjectMachine learningen
dc.subjectreinforcement learningen
dc.subjectartificial intelligenceen
dc.subjectUnity engineen
dc.subjectgameen
dc.titleReinforcement learning s aplikací ve hráchcs
dc.title.alternativeReinforcement Learning and its Application in Gamesen
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereeProkop, Petr
dc.date.accepted2022-06-01
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta elektrotechniky a informatikycs
dc.description.department460 - Katedra informatikycs
dc.thesis.degree-programInformační a komunikační technologiecs
dc.thesis.degree-branchInformatika a výpočetní technikacs
dc.description.resultdobřecs
dc.identifier.senderS2724
dc.identifier.thesisHLA0191_FEI_N2647_2612T025_2022
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam