Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorPlatoš, Jan
dc.contributor.authorKožuch, Vojtěch
dc.date.accessioned2022-09-01T07:21:47Z
dc.date.available2022-09-01T07:21:47Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/147488
dc.description.abstractCílem této práce je analýza a ověření metod přístupů užívaných v rámci reinforcement learning s aplikací ve hrách. První část práce je věnována teoretickému úvodu do problematiky včetně popisu jednotlivých metod, které jsou následně implementovány v praktické úloze. Té je věnována druhá část práce. Experimenty jsou prováděny v aplikaci vyvinuté v programovacím jazyce Python. Vizualizaci herního prostředí realizuje framework PyGame. Framework PyTorch zpřístupňuje práci s umělými neuronovými sítěmi. Podstatou aplikace je sběr mincí v prostředí připomínajícím bludiště. Závěr práce shrnuje zjištěné pozorování a vyhodnocuje experimenty provedené s jednotlivými metodami, jejichž výsledky jsou reprezentovány především pomocí grafů průběhu odměny získané agentem.cs
dc.description.abstractThe aim of this thesis is to analyse and validate the methods of approches used in reinforcement learning with application in games. The first part of the thesis describes the theoretical introduction to reinforcement learning, including a description of individual methods that are implemented as part of the practical task. The second part of the thesis is dedicated to the implementation task. Experiments are performed in an application developed in the Python programming language. The PyGame framework is used for the purpose of visualising the game environment. Working with artificial neural networks is handled using the PyTorch framework. The essence of the application is to collect coins generated in a maze-like environment. The conclusion of the thesis summarizes the observations and evaluates the experiments performed with individual methods, the results of which are represented by graphs of the reward obtained by the agent.en
dc.format.extent3733541 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectReinforcement learningcs
dc.subjectUmělé neuronové sítěcs
dc.subjectDeep Reinforcement learningcs
dc.subjectPythoncs
dc.subjectPyTorchcs
dc.subjectUmělá inteligencecs
dc.subjectReinforcement learningen
dc.subjectArtificial neural networksen
dc.subjectDeep Reinforcement learningen
dc.subjectPythonen
dc.subjectPyTorchen
dc.subjectArtificial intelligenceen
dc.titleReinforcement learning s aplikací ve hráchcs
dc.title.alternativeReinforcement Learning and its Application in Gamesen
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereeSkanderová, Lenka
dc.date.accepted2022-06-01
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta elektrotechniky a informatikycs
dc.description.department460 - Katedra informatikycs
dc.thesis.degree-programInformační a komunikační technologiecs
dc.thesis.degree-branchInformatika a výpočetní technikacs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2724
dc.identifier.thesisKOZ0250_FEI_N2647_2612T025_2022
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam