dc.contributor.advisor | Strnadel, Bohumír | |
dc.contributor.author | Kubečka, Roman | |
dc.date.accessioned | 2022-09-01T07:22:38Z | |
dc.date.available | 2022-09-01T07:22:38Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/147697 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce pojednává o experimentu, ve kterém se pozoroval vliv různých rychlostí patentování na výsledné mechanické a únavové vlastnosti patentovaného ocelového drátu. Při vypracování této diplomové práce byly použity celkem 4 různé rychlosti patentování a to DV 1, 2, 3, 4 metrů za minutu, kdy se následně provádělo zkoušení tahem, krutem, ohybem, zkoušení únavy, určení mikrotvrdosti a měření mezilamelární vzdálenosti. Tažené dráty v dnešní době nachází uplatnění v širokém rozsahu odvětví. Nejčastěji je lze pozorovat v automobilovém nebo leteckém průmyslu, kde slouží například jako výztuhy do pneumatik nebo pružiny do aut. Tato práce se blíže zaměřuje na popis drátů, které se používají jakožto materiál pro oplety vysokotlakých hadic. Tyto hadice se musí oplétat z důvodu bezpečnosti, životnosti a použitelnosti hadic při vysokých tlacích. | cs |
dc.description.abstract | This diploma thesis deals with an experiment in which the influence of different patenting speeds on the resulting mechanical and fatigue properties of a patented steel wire was observed. total of 4 different patenting speeds were used in this thesis, namely 1, 2, 3, 4 metres per minute, followed by tensile, torsion, bending, fatigue testing, microhardness determination and interlamellar distance measurement were subsequently carried out. Drawn wires nowadays find application in a wide range of industries. They are most commonly seen in the automotive or aerospace industries, where they serve as reinforcements for tyres or springs for cars, for example. This paper takes a closer look at the description of wires that are used as a material for braiding high pressure hoses. These hoses must be braided for safety, durability and usability of the hoses at high pressures. | en |
dc.format.extent | 6169148 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | Drát, tažení drátu, patentování, fluidní lože, mechanické vlastnosti. | cs |
dc.subject | Wire, wire drawing, patenting, fluid bed, mechanical properties. | en |
dc.title | Vliv technologie výroby na mezilamelární vzdálenost, pevnostní a únavové charakteristiky drátů pro oplety vysokotlakých hadic | cs |
dc.title.alternative | Influence of production technology on interlamellar distance, strength and fatigue characteristics of wires for braids of high pressure hoses | en |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Kraus, Martin | |
dc.date.accepted | 2022-06-01 | |
dc.thesis.degree-name | Ing. | |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta materiálově-technologická | cs |
dc.description.department | 636 - Katedra materiálového inženýrství | cs |
dc.contributor.consultant | Buchta, Petr | |
dc.thesis.degree-program | Materiálové inženýrství | cs |
dc.thesis.degree-branch | Progresivní technické materiály | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2736 | |
dc.identifier.thesis | KUB0531_FMT_N0715A270002_S01_2022 | |
dc.rights.access | openAccess | |