dc.contributor.advisor | Váňová, Petra | |
dc.contributor.author | Myslivec, Jakub | |
dc.date.accessioned | 2022-09-01T07:22:38Z | |
dc.date.available | 2022-09-01T07:22:38Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/147698 | |
dc.description.abstract | Tato diplomová práce si dává za cíl stanovit pravděpodobný mechanismus zadření kluzných ložisek. Teoretická část je věnována stručné charakteristice hřídelí a ložisek a popisuje materiály používané pro výrobu těchto součástí. Dále popisuje mechanismy poškození, které probíhají na kontaktu ložisko-hřídel při jejich provozování. Experimentální část je uvedena popisem metodiky testování kluzných ložisek. Cílem experimentální části je pak na základě zkoumaných mikrostruktur dodaných vzorků ložisek po testu zadření komentovat změny v mikrostruktuře a na jejich základě popsat pravděpodobný mechanismus zadření. Na základě pochopení tohoto mechanismu by dále bylo možné vylepšovat stávající metody přípravy kluzných ložisek na bázi Al-Sn-Si. | cs |
dc.description.abstract | The aim of the thesis is to determine the probable seizure mechanism of plain bearings. The theoretical part is devoted to a brief characterization of shafts and bearings and describes the materials used for the manufacture of these components. It also describes the damage mechanisms that take place at the bearing-shaft contact during their operation. The experimental part is introduced by a description of the methodology for testing plain bearings. The aim of the experimental part is then to comment on the changes in the microstructure of the supplied bearing samples after the seizure test and to describe the probable mechanism of seizure based on the microstructures investigated. Based on the understanding of this mechanism, it would be possible to further improve the existing methods for the preparation of Al-Sn-Si based plain bearings. | en |
dc.format.extent | 8230034 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | kluzná ložiska | cs |
dc.subject | test zadření | cs |
dc.subject | degradační procesy | cs |
dc.subject | mikrostruktura | cs |
dc.subject | plain bearings | en |
dc.subject | seizure test | en |
dc.subject | degradation processes | en |
dc.subject | microstructure | en |
dc.title | Studium mechanizmu zadření hřídele a kluzného ložiska | cs |
dc.title.alternative | Study of the mechanism of shaft and plain bearing seizure | en |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Lasek, Stanislav | |
dc.date.accepted | 2022-06-01 | |
dc.thesis.degree-name | Ing. | |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta materiálově-technologická | cs |
dc.description.department | 636 - Katedra materiálového inženýrství | cs |
dc.contributor.consultant | Burda, Jaromír | |
dc.thesis.degree-program | Materiálové inženýrství | cs |
dc.thesis.degree-branch | Progresivní technické materiály | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2736 | |
dc.identifier.thesis | MYS0030_FMT_N0715A270002_S01_2022 | |
dc.rights.access | openAccess | |