Show simple item record

dc.contributor.advisorVáňová, Petra
dc.contributor.authorMyslivec, Jakub
dc.date.accessioned2022-09-01T07:22:38Z
dc.date.available2022-09-01T07:22:38Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/147698
dc.description.abstractTato diplomová práce si dává za cíl stanovit pravděpodobný mechanismus zadření kluzných ložisek. Teoretická část je věnována stručné charakteristice hřídelí a ložisek a popisuje materiály používané pro výrobu těchto součástí. Dále popisuje mechanismy poškození, které probíhají na kontaktu ložisko-hřídel při jejich provozování. Experimentální část je uvedena popisem metodiky testování kluzných ložisek. Cílem experimentální části je pak na základě zkoumaných mikrostruktur dodaných vzorků ložisek po testu zadření komentovat změny v mikrostruktuře a na jejich základě popsat pravděpodobný mechanismus zadření. Na základě pochopení tohoto mechanismu by dále bylo možné vylepšovat stávající metody přípravy kluzných ložisek na bázi Al-Sn-Si.cs
dc.description.abstractThe aim of the thesis is to determine the probable seizure mechanism of plain bearings. The theoretical part is devoted to a brief characterization of shafts and bearings and describes the materials used for the manufacture of these components. It also describes the damage mechanisms that take place at the bearing-shaft contact during their operation. The experimental part is introduced by a description of the methodology for testing plain bearings. The aim of the experimental part is then to comment on the changes in the microstructure of the supplied bearing samples after the seizure test and to describe the probable mechanism of seizure based on the microstructures investigated. Based on the understanding of this mechanism, it would be possible to further improve the existing methods for the preparation of Al-Sn-Si based plain bearings.en
dc.format.extent8230034 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectkluzná ložiskacs
dc.subjecttest zadřenícs
dc.subjectdegradační procesycs
dc.subjectmikrostrukturacs
dc.subjectplain bearingsen
dc.subjectseizure testen
dc.subjectdegradation processesen
dc.subjectmicrostructureen
dc.titleStudium mechanizmu zadření hřídele a kluzného ložiskacs
dc.title.alternativeStudy of the mechanism of shaft and plain bearing seizureen
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereeLasek, Stanislav
dc.date.accepted2022-06-01
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta materiálově-technologickács
dc.description.department636 - Katedra materiálového inženýrstvícs
dc.contributor.consultantBurda, Jaromír
dc.thesis.degree-programMateriálové inženýrstvícs
dc.thesis.degree-branchProgresivní technické materiálycs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2736
dc.identifier.thesisMYS0030_FMT_N0715A270002_S01_2022
dc.rights.accessopenAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record