Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorFajkoš, Rostislav
dc.contributor.authorŽalmánek, Ondřej
dc.date.accessioned2022-09-01T07:22:40Z
dc.date.available2022-09-01T07:22:40Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/147708
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá optimalizací tepelného zpracování náprav z oceli 34CrNiMo6 za účelem zvýšení životnostních a únavových vlastností. Cílem je porovnání únavových vlastností při aplikaci odlišných režimů tepelného zpracování. Teoretická část se zabývá literární rešerší zaměřenou na terminologii v oblasti dvojkolí, výrobu náprav se zaměřením na materiály pro výrobu železničních náprav, tepelné zpracování náprav, napěťově-deformační analýzu dvojkolí, únavu materiálu se zaměřením na etapy únavy materiálu a hlavní faktory ovlivňující mez únavy stanovenou na redukovaných zkušebních tělesech. Následně se teoretická část zaobírá metodikou statistického vyhodnocení meze únavy v ohybu za rotace. Experimentální část se zabývá aplikací specifických postupů kalení s následným popouštěním pro nápravy z oceli 34CrNiMo6. Následně je posuzován vliv odlišných režimů na mechanické vlastnosti, únavové vlastnosti, makrostrukturu a mikrostrukturu.cs
dc.description.abstractThis diploma thesis deals with the optimization of heat treatment of 34CrNiMo6 steel to increase the service life and fatigue properties. The aim is to compare fatigue properties when applying different heat treatments. The theoretical part deals with a literature search focused on terminology in the field of wheelsets, axle production with a focus on materials for railway axles, heat treatment of axles, stress-strain analysis of wheelsets, material fatigue with a focus on material fatigue stages and the main factors affecting the fatigue limit set on reduced test specimens. Subsequently, the theoretical part deals with the methodology of statistical evaluation of the fatigue limit in bending during rotation. The experimental part deals with the application of specific quenching procedures with subsequent tempering for axles made of 34CrNiMo6 steel. Subsequently, the influence of different processing regimes on mechanical properties, fatigue properties, macrostructure and microstructure are assessed.en
dc.format.extent4662976 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectTepelné zpracovánícs
dc.subjectocel 34CrNiMo6cs
dc.subjectželezniční nápravacs
dc.subjectúnava materiálucs
dc.subjectHeat treatmenten
dc.subjectsteel 34CrNiMo6en
dc.subjectrailway axleen
dc.subjectmaterial fatigueen
dc.titleOptimalizace tepelného zpracování mikrolegované oceli na bázi 34CrNiMo6 za účelem zvýšení životnostních a únavových vlastnostícs
dc.title.alternativeOptimization of heat treatment of microalloyed steel based on 34CrNiMo6 in order to increase service life and fatigue propertiesen
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereeStrnadel, Bohumír
dc.date.accepted2022-06-02
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta materiálově-technologickács
dc.description.department636 - Katedra materiálového inženýrstvícs
dc.thesis.degree-programMateriálové inženýrstvícs
dc.thesis.degree-branchProgresivní technické materiálycs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2736
dc.identifier.thesisZAL0045_FMT_N0715A270002_S01_2022
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam