dc.contributor.advisor | Stolárik, Martin | |
dc.contributor.author | Vach, Jiří | |
dc.date.accessioned | 2022-09-01T07:23:08Z | |
dc.date.available | 2022-09-01T07:23:08Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/147818 | |
dc.description.abstract | Tato bakalářská práce se zabývá vlivem klimatických podmínek na seismická měření dynamické odezvy tramvajové dopravy. Problematika této práce byla vyhodnocena na základě naměřených dat v zastavěné oblasti Mariánské Hory a Hulváky. Měření probíhalo v létě při vysokých teplotách, po sněhové oblevě a deštích, a nakonec v zimě při nízkých teplotách. Pro měření byla použita digitální třísložková záznamová aparatura BRS-32. Následné zpracování naměřených dat proběhlo v programu BR Monitor. Ze získaných hodnot byly vyhotoveny grafy průměrné amplitudy rychlosti kmitání různých typů tramvajových souprav. Poté byly následně zpracovány grafy amplitudy rychlosti kmitání typu tramvaje s nejvyšší četností průjezdů při určité rychlosti.
Součástí této práce bylo provedení rešerše geologického průzkumu dané lokality. Pro jedenáct získaných vrtů z geofondu, za pomoci České geologické služby, byly vyhotoveny dva litologické řezy. | cs |
dc.description.abstract | This bachelor thesis deal with the influence of climatic conditions on seismic measurements of the dynamic response of tram transport. The issue of this work was evaluated based on measured data in the built-up area of Marianske Hory and Hulvaky. The measurements took place in the summer at high temperatures, after a snowfall and rain, and finally in the winter at low temperatures. The BRS-32 digital three-component recording apparatus was used for the measurements. Subsequent processing of the measured data took place in the BR Monitor program. From the obtained data were created graphs based on average oscillation speed amplitudes of different types of trams sets. Afterward were created graphs based on oscillation speed amplitudes of a type of a tram with the highest frequency of passages at a certain speed.
Part of this work is a geological survey of the site. Two lithological sections were made from eleven wells obtained from the geofond, with the help of the Czech Geological Survey. | en |
dc.format.extent | 4307182 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | tramvaj | cs |
dc.subject | klimatické podmínky | cs |
dc.subject | amplituda rychlosti kmitání | cs |
dc.subject | seismická měření | cs |
dc.subject | tram | en |
dc.subject | climatic conditions | en |
dc.subject | the amplitude of oscillation speed | en |
dc.subject | seismic measurement | en |
dc.title | Vliv klimatických podmínek na seismická měření dynamické odezvy tramvajové dopravy | cs |
dc.title.alternative | Influence of Climatic Conditions on Seismic Measurements of Trams Dynamic Response | en |
dc.type | Bakalářská práce | cs |
dc.contributor.referee | Pinka, Miroslav | |
dc.date.accepted | 2022-06-01 | |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-level | Bakalářský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta stavební | cs |
dc.description.department | 224 - Katedra geotechniky a podzemního stavitelství | cs |
dc.thesis.degree-program | Stavební inženýrství | cs |
dc.thesis.degree-branch | Geotechnika | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2712 | |
dc.identifier.thesis | VAC0204_FAST_B3607_3647R017_2022 | |
dc.rights.access | openAccess | |