Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorŠiroký, Jaromír
dc.contributor.authorKazlepka, Metoděj
dc.date.accessioned2022-09-01T07:24:02Z
dc.date.available2022-09-01T07:24:02Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/147952
dc.description.abstractKAZLEPKA, Metoděj. Energetický výpočet pohybu vlaku na vybraných regionálních tratích. Ostrava, 2022. Bakalářská práce. Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava a, Fakulta strojní, Institut dopravy, 2021, 47 s. Vedoucí práce Ing. Jaromír Široký, Ph.D. Bakalářská práce se zabývá výpočtem energetické náročnosti průjezdu vlaku tratí Studénka-Veřovice. V úvodu jsou definovány základní pojmy, které se k železniční dopravě a této práci vážou a je stanovena rovnice pohybu vozidel, která je základem pro výpočet praktické části. Na základě tabulek traťových poměrů a z nich vyplývajících traťových profilů je sestaven matematický sklonový model trati. Dokumenty, ze kterých byla data vyčtena a použita jsou zmíněny v druhém bodu této práce. Sklonový model je dále využit při konstrukci tachogramů pro čtyři typy průjezdů trati vycházejících ze zadání. Na základě rovnice pohybu vozidel je v každém kroku tachogramu vypočtena síla na kole, pomocí které je v každém časovém kroku vypočten výkon motoru a z něho vyplývající energie spotřebovaná nebo rekuperovaná. Díky výpočtům v jednotlivých časových krocích můžeme sledovat energetickou bilanci za jízdy a také vyhodnotit její konečný stav po příjezdu do cílové stanice. Vytvořené tachogramy a jednotlivé traťové profily jsou připojeny v přílohách bakalářské práce.cs
dc.description.abstractKAZLEPKA, Metoděj. Energetic Calculation of Train Motion on Selected Regional Rail Lines. Ostrava, 2022. Bachelor thesis. VSB - Technical University of Ostrava, Faculty of Mechanical Engineering, Institute of Transport, 2021, 47 p. Thesis supervisor Ing. Jaromír Široký, Ph.D. This bachelor thesis is based around a calculation of energy consumption during a train ride on a rail track between Studénka and Veřovice. At the beginning there are some basic terms that are important for this topic and there is also a definition of vehicle movement equation which is the basis on which the practical part of this thesis stands. The next step is derived from the line condition tables and track profiles which make it possible for me to construct a mathematical model of the track itself. Documents which have made it possible for me to make the model are explained in the second part of this thesis. In the next part I use said model of the track to construct four tachograms defined by the conditions on the specification of my thesis. These tachograms calculate traction effort, train power and energy needed for each step of the way and also energy which is being gathered while the train is slowing down. Because the tachograms are divided into steps that are relatively small we can watch the energy balance over the course of the whole track and determine the final quantity of energy used or gained. Tachograms and track profiles are provided in the attachments of this thesis.  en
dc.format.extent1809831 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectenergetická kalkulacecs
dc.subjecttrakcecs
dc.subjecttachogramcs
dc.subjectskloncs
dc.subjectvlakcs
dc.subjectenergetic calculationen
dc.subjecttractionen
dc.subjecttachogramen
dc.subjectinclinationen
dc.subjecttrainen
dc.titleEnergetický výpočet pohybu vlaku na vybraných regionálních tratíchcs
dc.title.alternativeEnergetic Calculation of Train Motion on Selected Regional Rail Linesen
dc.typeBakalářská prácecs
dc.contributor.refereeHranoš, Vladimír
dc.date.accepted2022-06-06
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-levelBakalářský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojnícs
dc.description.department342 - Institut dopravycs
dc.thesis.degree-programDopravní systémy a technikacs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2723
dc.identifier.thesisKAZ0027_FS_B0715A040001_2022
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam