dc.contributor.advisor | Široký, Jaromír | |
dc.contributor.author | Hoferek, Daniel | |
dc.date.accessioned | 2022-09-01T07:24:03Z | |
dc.date.available | 2022-09-01T07:24:03Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/147955 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá návrhem a ověřením simulačního modelu trakčního motoru hnacího kolejového vozidla pro posuzování jeho oteplování v provozních podmínkách. V úvodu jsou stručně popsány a charakterizovány současně dostupné trakční motory hnacích kolejových vozidel. Následně jsou popsány jejich současné postupy řešení oteplování a ochlazování a teoretická řešení výpočtů oteplování a spotřeby elektrické energie při jízdě vlaku na traťovém úseku. Na základě těchto výpočtů je navržen výpočtový model analyzující tyto vlastností. Zpracovaný tabelární výpočet oteplení trakčního motoru v tomto výpočtovém modelu je integrován do navrženého simulačního modelu trakčního motoru pro vykreslení jeho grafického průběhu oteplení při jízdě vlaku na traťovém úseku. Tento simulační model je validován v podmínkách jízdy vlaků na vybraných vlacích a fiktivních traťových úsecích. | cs |
dc.description.abstract | The diploma thesis deals with the design and verification of a simulation model of a traction motor of a traction rail vehicle for the assessment of its warming in operating conditions. In the introduction, the currently available traction motors of traction rail vehicles are briefly described and characterized. Subsequently, their current procedures for solving warming and cooling and theoretical solutions for calculations of warming and electricity consumption when running a train on a track section are described. Based on these calculations, a computational model analyzing these properties is proposed. The processed tabular calculation of traction motor warming in this calculation model is integrated into the proposed simulation model of the traction motor to plot its graphical course of warming when the train is running on the track section. This simulation model is validated in terms of train running on selected trains and fictitious track sections. | en |
dc.format.extent | 3050981 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | trakční motor | cs |
dc.subject | hnací vozidlo | cs |
dc.subject | vlak | cs |
dc.subject | oteplení | cs |
dc.subject | tachogram | cs |
dc.subject | model | cs |
dc.subject | simulace | cs |
dc.subject | traction engine | en |
dc.subject | driving vehicle | en |
dc.subject | train | en |
dc.subject | warming | en |
dc.subject | tachogram | en |
dc.subject | model | en |
dc.subject | simulation | en |
dc.title | Posuzování oteplení trakčních motorů kolejových vozidel | cs |
dc.title.alternative | Heating Assessment of Rail Vehicles Traction Motor | en |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Famfulík, Jan | |
dc.date.accepted | 2022-06-09 | |
dc.thesis.degree-name | Ing. | |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojní | cs |
dc.description.department | 342 - Institut dopravy | cs |
dc.thesis.degree-program | Dopravní systémy a technika | cs |
dc.thesis.degree-branch | Dopravní technika | cs |
dc.description.result | dobře | cs |
dc.identifier.sender | S2723 | |
dc.identifier.thesis | HOF0056_FS_N1041A040002_S02_2022 | |
dc.rights.access | openAccess | |