Show simple item record

dc.contributor.advisorŠiroký, Jaromír
dc.contributor.authorHoferek, Daniel
dc.date.accessioned2022-09-01T07:24:03Z
dc.date.available2022-09-01T07:24:03Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/147955
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá návrhem a ověřením simulačního modelu trakčního motoru hnacího kolejového vozidla pro posuzování jeho oteplování v provozních podmínkách. V úvodu jsou stručně popsány a charakterizovány současně dostupné trakční motory hnacích kolejových vozidel. Následně jsou popsány jejich současné postupy řešení oteplování a ochlazování a teoretická řešení výpočtů oteplování a spotřeby elektrické energie při jízdě vlaku na traťovém úseku. Na základě těchto výpočtů je navržen výpočtový model analyzující tyto vlastností. Zpracovaný tabelární výpočet oteplení trakčního motoru v tomto výpočtovém modelu je integrován do navrženého simulačního modelu trakčního motoru pro vykreslení jeho grafického průběhu oteplení při jízdě vlaku na traťovém úseku. Tento simulační model je validován v podmínkách jízdy vlaků na vybraných vlacích a fiktivních traťových úsecích.cs
dc.description.abstractThe diploma thesis deals with the design and verification of a simulation model of a traction motor of a traction rail vehicle for the assessment of its warming in operating conditions. In the introduction, the currently available traction motors of traction rail vehicles are briefly described and characterized. Subsequently, their current procedures for solving warming and cooling and theoretical solutions for calculations of warming and electricity consumption when running a train on a track section are described. Based on these calculations, a computational model analyzing these properties is proposed. The processed tabular calculation of traction motor warming in this calculation model is integrated into the proposed simulation model of the traction motor to plot its graphical course of warming when the train is running on the track section. This simulation model is validated in terms of train running on selected trains and fictitious track sections.en
dc.format.extent3050981 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostravacs
dc.subjecttrakční motorcs
dc.subjecthnací vozidlocs
dc.subjectvlakcs
dc.subjectoteplenícs
dc.subjecttachogramcs
dc.subjectmodelcs
dc.subjectsimulacecs
dc.subjecttraction engineen
dc.subjectdriving vehicleen
dc.subjecttrainen
dc.subjectwarmingen
dc.subjecttachogramen
dc.subjectmodelen
dc.subjectsimulationen
dc.titlePosuzování oteplení trakčních motorů kolejových vozidelcs
dc.title.alternativeHeating Assessment of Rail Vehicles Traction Motoren
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereeFamfulík, Jan
dc.date.accepted2022-06-09
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojnícs
dc.description.department342 - Institut dopravycs
dc.thesis.degree-programDopravní systémy a technikacs
dc.thesis.degree-branchDopravní technikacs
dc.description.resultdobřecs
dc.identifier.senderS2723
dc.identifier.thesisHOF0056_FS_N1041A040002_S02_2022
dc.rights.accessopenAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record