dc.contributor.advisor | Melecký, Jaroslav | |
dc.contributor.author | Nezdařilová, Anna | |
dc.date.accessioned | 2022-09-01T07:24:16Z | |
dc.date.available | 2022-09-01T07:24:16Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/148027 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá návrhem řešení interiéru vysokorychlostního vozidla ve spolupráci se společností Siemens Mobility. Rešeršní část práce představuje systém vysokorychlostní železnice a požadavky kladené na konstrukci kolejových vozidel ve vysokorychlostním systému se zaměřením na interiér a uchycení sedadel. Konstrukční část se věnuje uchycení sedadla ve voze ICx. V práci je prezentováno 5 návrhů uchycení pomocí cantileveru (konzoly), z toho finální návrh je pevnostně zkontrolován s využitím MKP analýzy. Poté je provedena analytická kontrola šroubového spoje mezi cantileverem a C-profilem, který zajišťuje spojení sedadlového systému s bočnicí vozu. Poslední část se věnuje návrhu uspořádáním oddílu pro cestující v druhé vozové třídě s výběrem několika variant řešení, které vyhovují požadavkům daných příslušnou normou. | cs |
dc.description.abstract | This master thesis deals with the design of a high-speed vehicle interior in cooperation with company Siemens Mobility. The research part of the thesis presents the system of high-speed railways and the requirements for the construction of vehicles for a high-speed system with a focus on the interior and fastening of seats. The construction part is dedicated to the fastening of seats in an ICx train. Five fastening designs using a cantilever (console) are presented, and the final design is checked using FEM analysis followed by an analytical check of the screw connection between the cantilever and the C-groove. The last chapter deals with the design of the passenger compartment with several variants of layouts that meet the given standards. | en |
dc.format.extent | 11648556 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | vysokorychlostní vozidlo | cs |
dc.subject | VRT | cs |
dc.subject | vlak | cs |
dc.subject | uchycení sedadla | cs |
dc.subject | cantilever | cs |
dc.subject | interiér | cs |
dc.subject | MKP analýza | cs |
dc.subject | High speed train | en |
dc.subject | HSR | en |
dc.subject | train | en |
dc.subject | fastening of seats | en |
dc.subject | cantilever | en |
dc.subject | interior | en |
dc.subject | FEM analysis | en |
dc.title | Návrh řešení interiéru vysokorychlostního vozidla | cs |
dc.title.alternative | Interior Design of a High-Speed Vehicle | en |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Mokroš, Jakub | |
dc.date.accepted | 2022-06-08 | |
dc.thesis.degree-name | Ing. | |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojní | cs |
dc.description.department | 340 - Katedra konstruování | cs |
dc.thesis.degree-program | Strojní inženýrství | cs |
dc.thesis.degree-branch | Konstrukční a procesní inženýrství | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2723 | |
dc.identifier.thesis | NEZ0030_FS_N2301_3909T001_20_2022 | |
dc.rights.access | openAccess | |