Show simple item record

dc.contributor.advisorMelecký, Jaroslav
dc.contributor.authorNezdařilová, Anna
dc.date.accessioned2022-09-01T07:24:16Z
dc.date.available2022-09-01T07:24:16Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/148027
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá návrhem řešení interiéru vysokorychlostního vozidla ve spolupráci se společností Siemens Mobility. Rešeršní část práce představuje systém vysokorychlostní železnice a požadavky kladené na konstrukci kolejových vozidel ve vysokorychlostním systému se zaměřením na interiér a uchycení sedadel. Konstrukční část se věnuje uchycení sedadla ve voze ICx. V práci je prezentováno 5 návrhů uchycení pomocí cantileveru (konzoly), z toho finální návrh je pevnostně zkontrolován s využitím MKP analýzy. Poté je provedena analytická kontrola šroubového spoje mezi cantileverem a C-profilem, který zajišťuje spojení sedadlového systému s bočnicí vozu. Poslední část se věnuje návrhu uspořádáním oddílu pro cestující v druhé vozové třídě s výběrem několika variant řešení, které vyhovují požadavkům daných příslušnou normou.cs
dc.description.abstractThis master thesis deals with the design of a high-speed vehicle interior in cooperation with company Siemens Mobility. The research part of the thesis presents the system of high-speed railways and the requirements for the construction of vehicles for a high-speed system with a focus on the interior and fastening of seats. The construction part is dedicated to the fastening of seats in an ICx train. Five fastening designs using a cantilever (console) are presented, and the final design is checked using FEM analysis followed by an analytical check of the screw connection between the cantilever and the C-groove. The last chapter deals with the design of the passenger compartment with several variants of layouts that meet the given standards.en
dc.format.extent11648556 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectvysokorychlostní vozidlocs
dc.subjectVRTcs
dc.subjectvlakcs
dc.subjectuchycení sedadlacs
dc.subjectcantilevercs
dc.subjectinteriércs
dc.subjectMKP analýzacs
dc.subjectHigh speed trainen
dc.subjectHSRen
dc.subjecttrainen
dc.subjectfastening of seatsen
dc.subjectcantileveren
dc.subjectinterioren
dc.subjectFEM analysisen
dc.titleNávrh řešení interiéru vysokorychlostního vozidlacs
dc.title.alternativeInterior Design of a High-Speed Vehicleen
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereeMokroš, Jakub
dc.date.accepted2022-06-08
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojnícs
dc.description.department340 - Katedra konstruovánícs
dc.thesis.degree-programStrojní inženýrstvícs
dc.thesis.degree-branchKonstrukční a procesní inženýrstvícs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2723
dc.identifier.thesisNEZ0030_FS_N2301_3909T001_20_2022
dc.rights.accessopenAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record