dc.contributor.advisor | Smrž, Vladimír | |
dc.contributor.author | Cienciala, Samuel | |
dc.date.accessioned | 2022-09-01T07:24:35Z | |
dc.date.available | 2022-09-01T07:24:35Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/148130 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá problematikou spolehlivosti lidského činitele v letectví, popisuje způsob šetření leteckých nehod a incidentů na území České republiky, analyzuje konkrétní nehody na kterých mělo vliv aktivní selhání lidského činitele operátora (pilota) a vliv uspořádání kritických prvků v kabině letounu na spolehlivost lidského činitele (pilota) při řešení nouzových situacíí. Dále analyzuje konstrukční přístupy při návrhu designu kabin různých letounů a legislativní rámec, který musí výrobci dodržovat. Na vybraném letounu pak popisuje aktuální způsob uspořádání palubní desky a její vliv na provádění abnormálních a nouzových postupů. Na závěr navrhuje nové uspořádání kritických prvků v kabině daného letounu s cílem snížení rizika selhání lidského činitele při řešení nouzových a abnormálních situací. | cs |
dc.description.abstract | The diploma thesis deals with the issue of human factor reliability in aviation, describes the method of investigating air accidents and incidents in the Czech Republic, analyzes specific accidents affected by active failure of the human operator (pilot) and the effect of critical elements in the aircraft cabin on human reliability. (pilot) in dealing with emergencies. It also analyzes the design approaches to cabin design of various aircraft and the legislative framework that manufacturers must adhere to. It then describes the current way of arranging the dashboard on the selected aircraft and its influence on the implementation of abnormal and emergency procedures. Finally, it proposes a new arrangement of critical elements in the cabin of the aircraft in order to reduce the risk of human error in dealing with emergencies and abnormal situations. | en |
dc.format.extent | 2348443 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | Lidský činitel | cs |
dc.subject | kabina | cs |
dc.subject | přístrojová deska | cs |
dc.subject | Human factors | en |
dc.subject | cockpit | en |
dc.subject | dashboard | en |
dc.title | Úprava designu kabiny sportovního letounu za účelem snížení rizika selhání lidského činitele. | cs |
dc.title.alternative | Design Modification of Sport Aircraft´s Cabin in Order to Reduce Risk of Human Error. | en |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Tomášek, Petr | |
dc.date.accepted | 2022-06-07 | |
dc.thesis.degree-name | Ing. | |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojní | cs |
dc.description.department | 342 - Institut dopravy | cs |
dc.thesis.degree-program | Dopravní systémy a technika | cs |
dc.thesis.degree-branch | Dopravní systémy | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2723 | |
dc.identifier.thesis | CIE0092_FS_N1041A040002_S01_2022 | |
dc.rights.access | openAccess | |