dc.contributor.advisor | Cíleček, Jakub | |
dc.contributor.author | Mičulka, David | |
dc.date.accessioned | 2022-09-01T07:24:42Z | |
dc.date.available | 2022-09-01T07:24:42Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/148177 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá přidělením obslužného místa pro let na mezinárodním regionálním letišti a vytvořením nástroje na podporu rozhodovacího procesu přidělení obslužného místa na vybraný den dle platného letového řádu. Důvodem vytvoření zmíněného nástroje je usnadnění rozhodování. Na mezinárodním regionálním letišti je o přidělení obslužného místa určováno zejména na základě empirické zkušenosti zodpovědného vedoucího pracovníka. Práce obsahuje obecnou charakteristiku procesu odbavení letadla, cestujících, odbavovací plochy a matematický model pro alokaci obslužných míst na odbavovací ploše letiště Ostrava, který je poté aplikován na vybrané dny letní sezóny s platným letovým řádem. | cs |
dc.description.abstract | Master thesis deals with the allocation of an aircraft stand on apron for a flight at an international regional airport and creates a tool to support the decision-making process of allocating an aircraft stand on apron for a chosen day according to the valid flight schedule. The reason for creating this tool is to facilitate decision-making. At an international regional airport, the allocation of an aircraft stand on apron is determined mainly on the basis of the empirical experience of the responsible manager. Master thesis contains a general description of the process of handling aircraft, passengers, aprons and a mathematical model for the allocation of an aircraft stand on the apron of Ostrava Airport, which is then applied to selected days of the summer season with a valid flight schedule. | en |
dc.format.extent | 2641722 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | matematický model | cs |
dc.subject | lineární programování | cs |
dc.subject | odbavovací plocha | cs |
dc.subject | letiště | cs |
dc.subject | mathematical model | en |
dc.subject | linear programming | en |
dc.subject | apron | en |
dc.subject | airport | en |
dc.title | Model pro alokaci obslužných míst na odbavovací ploše letiště | cs |
dc.title.alternative | Allocation Model for Aircraft on Airport´s Apron | en |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Kováč, Matúš | |
dc.date.accepted | 2022-06-07 | |
dc.thesis.degree-name | Ing. | |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojní | cs |
dc.description.department | 342 - Institut dopravy | cs |
dc.thesis.degree-program | Dopravní systémy a technika | cs |
dc.thesis.degree-branch | Dopravní systémy | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2723 | |
dc.identifier.thesis | MIC0361_FS_N1041A040002_S01_2022 | |
dc.rights.access | openAccess | |