dc.contributor.advisor | Šotola, Martin | |
dc.contributor.author | Vičánek, Patrik | |
dc.date.accessioned | 2022-09-01T07:24:53Z | |
dc.date.available | 2022-09-01T07:24:53Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/148249 | |
dc.description.abstract | Rozšířením aditivní metody se již využívá při výrobě model vytvořený pomocí topologické optimalizace.
Tohoto si jsou vědomi i z Formula Student VŠB-TUO. Tato bakalářská práce se zabývá konstrukčním
návrhem a pevnostní kontrolou přední těhlice na vozu Formula Student Vector 07. V úvodní části je
rozebrána soutěž a pravidla Formula Student, konstrukce a výroba těhlic. V další částí je rozbor
stávajícího řešení a rešerše topologické optimalizace. Poté jsou určeny zátěžné síly na těhlici u
jednotlivých jízdních stavů a ty jsou následně použity při pevnostní analýze konstrukčního návrhu. Dále
se aplikuje topologické optimalizace na upravený model těhlice, který má zvětšený návrhový prostor a
poslední částí je verifikace nového návrhu získaného z optimalizace pomocí metody konečných prvků. | cs |
dc.description.abstract | By extending the additive method, a model created using topology optimization is already used in
production. They are also aware of this from Formula Student VŠB-TUO. This bachelor thesis deals with
the design and strength control of the front upright on the Formula Student Vector 07. The
introductory part discusses the competition and the rules of Formula Student, construction and
production of upright. The next part is an analysis of the current solution and a search for topology
optimization. Then the load forces on the upright are determined for individual driving conditions and
these are then used in the strength analysis of the design. Furthermore, topology optimization is
applied to the modified model of the upright, which has an increased design space and the last part is
the verification of the new design obtained from the optimization using the finite element method. | en |
dc.format.extent | 4439912 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | přední těhlice, Formula student, konstrukční návrh, topologická optimalizace | cs |
dc.subject | front upright, Formula Student, construction design, topology optimization | en |
dc.title | Návrh a pevnostní kontrola přední těhlice vozu Formula Student | cs |
dc.title.alternative | Design and Strength Analysis of Formula Student Front Upright | en |
dc.type | Bakalářská práce | cs |
dc.contributor.referee | Rybanský, David | |
dc.date.accepted | 2022-06-06 | |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-level | Bakalářský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojní | cs |
dc.description.department | 330 - Katedra aplikované mechaniky | cs |
dc.thesis.degree-program | Strojírenství | cs |
dc.thesis.degree-branch | Aplikovaná mechanika | cs |
dc.description.result | velmi dobře | cs |
dc.identifier.sender | S2723 | |
dc.identifier.thesis | VIC0082_FS_B0715A270011_S01_2022 | |
dc.rights.access | openAccess | |