dc.contributor.advisor | Rybanský, David | |
dc.contributor.author | Kurečka, Šimon | |
dc.date.accessioned | 2022-09-01T07:24:54Z | |
dc.date.available | 2022-09-01T07:24:54Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/148250 | |
dc.description.abstract | Tato práce se zabývá konstrukčním návrhem zadních těhlic Formula student VŠB TU Ostrava
a jejich pevnostní kontrolou. Tým Formula student se každoročně zapojuje do soutěže Formula Student. Hlavním cílem soutěže je vyzvat studenty vysokých škol s technickým zaměřením v několika různých disciplínách, které využijí v budoucím zaměstnání v odvětví mobility tím, že navrhnou a vytvoří reálné vozidlo typu formule. Každý detail vozu může být rozhodující, a proto má tato práce za úkol vylepšit jednu z nejdůležitějších částí podvozku – zadní těhlici. V první části se ověří současné řešení, zda vyhovuje pevnostně, a také zda vyhovuje požadavkům na tuhost. Pro ověření byly dopočítány síly působící na těhlici pomocí zjednodušené dynamické úlohy. Pro získání nového tvaru byla využita topologická optimalizace. Výsledek získaný z topologické optimalizace byl dále upraven tak, aby bylo možné vytvořit kvalitní konečnoprvkovou síť, a aby mohl být verifikován pomocí stejných zátěžových stavů jako stávající řešení. | cs |
dc.description.abstract | Bachelor thesis is dealing with design of Formula Student Rear Upright and its strength analysis. The Formula student team is participating in yearly competition called Formula Student. The competition’s main goal is to challenge undergraduate engineering students in a variety of disciplines for future employment in mobility-related industries by challenging them with a real world, by designing and manifacturing a formula type vehicle. Every detail is important, that is why this thesis is dealing with one of the most important parts of undercarriage – rear upright. At the beginning, there will be analysis
of a current solution. Easy dynamic task is required to find forces acting on the rear upright. Topology optimization was used to find new solution and design. Its solution was than analysed with same bondary conditions and compared to a current solution. | en |
dc.format.extent | 7489725 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | topologická optimalizace | cs |
dc.subject | těhlice | cs |
dc.subject | Formula Student | cs |
dc.subject | metoda konečných prvků | cs |
dc.subject | topology optimization | en |
dc.subject | rear upright | en |
dc.subject | Formula Student | en |
dc.subject | Finite element method | en |
dc.title | Návrh a pevnostní kontrola zadní těhlice vozu Formula Student | cs |
dc.title.alternative | Design and Strength Analysis of Formula Student Rear Upright | en |
dc.type | Bakalářská práce | cs |
dc.contributor.referee | Tošková, Anna | |
dc.date.accepted | 2022-06-06 | |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-level | Bakalářský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojní | cs |
dc.description.department | 330 - Katedra aplikované mechaniky | cs |
dc.thesis.degree-program | Strojírenství | cs |
dc.thesis.degree-branch | Aplikovaná mechanika | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2723 | |
dc.identifier.thesis | KUR0160_FS_B0715A270011_S01_2022 | |
dc.rights.access | openAccess | |