dc.contributor.advisor | Pospíšil, Jiří | |
dc.contributor.author | Šanca, Adam | |
dc.date.accessioned | 2022-09-01T07:25:05Z | |
dc.date.available | 2022-09-01T07:25:05Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/148298 | |
dc.description.abstract | Předmětem této práce je objasnění postupu geodetických prací při směrové a výškové úpravě prostorové polohy koleje. Teoretická část popisuje tramvajovou trať a její součásti, geometrické parametry koleje a způsoby jejich měření. Dále vysvětluje použité metody měření a objasňuje princip práce automatické strojní podbíječky. V praktické části jsou aplikovány teoretické poznatky na konkrétní stavbě. Jsou zde popsány přípravné, měřické a zpracovatelské práce, které je třeba provést, před předáním dat automatické strojní podbíječce. Na konci práce jsou, dle jednotlivých fází měření prostorové polohy koleje, zjištěné polohové a výškové odchylky vyhodnoceny a porovnány s projektovaným stavem koleje. | cs |
dc.description.abstract | The aim of this work is to clarify the procedure of geodetic works in the directional and height adjustment of the spatial position of the track. The theoretical part describes the tram line and its components, geometric parameters of the track and the measurement methods used. It also explains the measurement methods used and explains the principle of operation of the automatic machine jack. In the practical part, theoretical knowledge is applied to a specific building. The preparatory, measuring, and processing work that must be performed before the data can be transmitted to the automatic machine jack is described here. At the end of the work, according to the individual phases of measuring the spatial position of the track, the detected positional and height deviations are evaluated and compared with the projected state of the track. | en |
dc.format.extent | 4644188 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | tramvajová trať | cs |
dc.subject | vytyčovací síť | cs |
dc.subject | prostorová poloha koleje | cs |
dc.subject | automatická strojní podbíječka | cs |
dc.subject | měřící systém APK | cs |
dc.subject | tram line | en |
dc.subject | demarcation network | en |
dc.subject | spatial position of railway track | en |
dc.subject | automatic tamping machine | en |
dc.subject | measuring system APK | en |
dc.title | Směrová a výšková úprava prostorové polohy kolejí tramvajové trati Bohunice - Starý Lískovec | cs |
dc.title.alternative | Directional and Height Adjustment of the Spatial Position of the Tramway Tracks Bohunice - Starý Lískovec | en |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Šafář, Václav | |
dc.date.accepted | 2022-05-24 | |
dc.thesis.degree-name | Ing. | |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Hornicko-geologická fakulta | cs |
dc.description.department | 544 - Katedra geodézie a důlního měřictví | cs |
dc.thesis.degree-program | Geodézie a kartografie | cs |
dc.thesis.degree-branch | Inženýrská geodézie | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2735 | |
dc.identifier.thesis | SAN0128_HGF_N3646_3646T007_2022 | |
dc.rights.access | openAccess | |