Show simple item record

dc.contributor.advisorŽídek, Jan
dc.contributor.authorDedek, Jan
dc.date.accessioned2022-09-01T07:49:24Z
dc.date.available2022-09-01T07:49:24Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/148524
dc.description.abstractPráce se zaměřuje na výpočet dojezdu bateriových elektrických vozidel a řízení toku energií v nich. Činí tak pomocí pokročilých algoritmů založených na kombinaci matematického a datového modelu. Tato metoda by se mohla stát velmi účinným a nezbytným nástrojem k přijetí elektromobility širokou veřejností a k odstranění strachu z nízkého dojezdu. Největší výzvou v řešení tohoto problému je vytvoření dostatečně přesného a zároveň robustního algoritmu. Práce se zaměřuje na vývoj algoritmu pomocí datového a matematického modelu. Tento algoritmus dovede nejen přesně určit dojezd za daných podmínek, ale rovněž je schopen řídit energie ve vozidle tak, aby bylo dosaženo cíle trasy dle nastaveného optimalizačního kritéria. Práce zahrnuje mimo jiné shrnutí této relativně nové problematiky, vývoj modelů, vývoj a nasazení algoritmu a srovnání s reálnými daty.cs
dc.description.abstractThis thesis focuses on the calculation of the range of battery electric vehicles and the control of energy flow in them. It does so by using advanced algorithms based on a combination of mathematical and data model. This method could become a highly effective and necessary tool for the acceptance of electromobility by the general public and to eliminate the range anxiety. The greatest challenge in solving this problem is to create a sufficiently accurate and at the same time robust algorithm. This thesis focuses on the development of an algorithm using data and a mathematical model. This algorithm can accurately determine the range under given conditions in addition to that is also able to control the energy in the vehicle so that the destination of the route is always reached according to the set optimization criteria. This thesis includes a summary of this relatively new issue, the development of model, the development and deployment of algorithms and its comparisons with real data.en
dc.format.extent10523838 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectBateriové elektrické vozidlocs
dc.subjectvýpočet dojezducs
dc.subjectmodel soustavycs
dc.subjecttoky energiícs
dc.subjectBattery electric vehicleen
dc.subjectrange estimationen
dc.subjectplant modelen
dc.subjectenergy flowen
dc.titleNávrh algoritmů výpočtu dojezdu a optimalizace řízení toku energií pro elektrická vozidlacs
dc.title.alternativeDesign of range calculation algorithms and optimization of energy flow control for electric vehiclesen
dc.typeDisertační prácecs
dc.contributor.refereeBaxant, Petr
dc.contributor.refereeBilík, Petr
dc.contributor.refereeKazda, Tomáš
dc.date.accepted2022-06-10
dc.thesis.degree-namePh.D.
dc.thesis.degree-levelDoktorský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta elektrotechniky a informatikycs
dc.description.department450 - Katedra kybernetiky a biomedicínského inženýrstvícs
dc.thesis.degree-programElektrotechnikacs
dc.thesis.degree-branchTechnická kybernetikacs
dc.description.resultvyhovělcs
dc.identifier.senderS2724
dc.identifier.thesisDED0025_FEI_P2649_2612V045_2022
dc.rights.accessopenAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record