dc.contributor.advisor | Žídek, Jan | |
dc.contributor.author | Dedek, Jan | |
dc.date.accessioned | 2022-09-01T07:49:24Z | |
dc.date.available | 2022-09-01T07:49:24Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/148524 | |
dc.description.abstract | Práce se zaměřuje na výpočet dojezdu bateriových elektrických vozidel a řízení toku energií v nich. Činí tak pomocí pokročilých algoritmů založených na kombinaci matematického a datového modelu. Tato metoda by se mohla stát velmi účinným a nezbytným nástrojem k přijetí elektromobility širokou veřejností a k odstranění strachu z nízkého dojezdu. Největší výzvou v řešení tohoto problému je vytvoření dostatečně přesného a zároveň robustního algoritmu.
Práce se zaměřuje na vývoj algoritmu pomocí datového a matematického modelu. Tento algoritmus dovede nejen přesně určit dojezd za daných podmínek, ale rovněž je schopen řídit energie ve vozidle tak, aby bylo dosaženo cíle trasy dle nastaveného optimalizačního kritéria.
Práce zahrnuje mimo jiné shrnutí této relativně nové problematiky, vývoj modelů, vývoj a nasazení algoritmu a srovnání s reálnými daty. | cs |
dc.description.abstract | This thesis focuses on the calculation of the range of battery electric vehicles and the control of energy flow in them. It does so by using advanced algorithms based on a combination of mathematical and data model. This method could become a highly effective and necessary tool for the acceptance of electromobility by the general public and to eliminate the range anxiety. The greatest challenge in solving this problem is to create a sufficiently accurate and at the same time robust algorithm.
This thesis focuses on the development of an algorithm using data and a mathematical model. This algorithm can accurately determine the range under given conditions in addition to that is also able to control the energy in the vehicle so that the destination of the route is always reached according to the set optimization criteria.
This thesis includes a summary of this relatively new issue, the development of model, the development and deployment of algorithms and its comparisons with real data. | en |
dc.format.extent | 10523838 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | Bateriové elektrické vozidlo | cs |
dc.subject | výpočet dojezdu | cs |
dc.subject | model soustavy | cs |
dc.subject | toky energií | cs |
dc.subject | Battery electric vehicle | en |
dc.subject | range estimation | en |
dc.subject | plant model | en |
dc.subject | energy flow | en |
dc.title | Návrh algoritmů výpočtu dojezdu a optimalizace řízení toku energií pro elektrická vozidla | cs |
dc.title.alternative | Design of range calculation algorithms and optimization of energy flow control for electric vehicles | en |
dc.type | Disertační práce | cs |
dc.contributor.referee | Baxant, Petr | |
dc.contributor.referee | Bilík, Petr | |
dc.contributor.referee | Kazda, Tomáš | |
dc.date.accepted | 2022-06-10 | |
dc.thesis.degree-name | Ph.D. | |
dc.thesis.degree-level | Doktorský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta elektrotechniky a informatiky | cs |
dc.description.department | 450 - Katedra kybernetiky a biomedicínského inženýrství | cs |
dc.thesis.degree-program | Elektrotechnika | cs |
dc.thesis.degree-branch | Technická kybernetika | cs |
dc.description.result | vyhověl | cs |
dc.identifier.sender | S2724 | |
dc.identifier.thesis | DED0025_FEI_P2649_2612V045_2022 | |
dc.rights.access | openAccess | |