Show simple item record

dc.contributor.advisorTomčík, Petr
dc.contributor.authorBuráň, Michal
dc.date.accessioned2022-09-01T07:49:28Z
dc.date.available2022-09-01T07:49:28Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/148532
dc.description.abstractTato disertační práce se zabývá aplikací hliníkových slitin při konstrukci samonosného lepeného a nýtovaného bateriového boxu pro elektrická vozidla. Úvodní část práce se věnuje shrnutí současného stavu, který popisuje aktuální technologie a materiály využívající se pro konstrukci bateriových boxů. Dále jsou zde popsány důvody, proč je nutné podíl hliníkových slitin ve vozidlech zvýšit. Na tuto skutečnost v práci reflektují i stanovené cíle disertační práce, které se zaměřují na vhodnou volbu hliníkových slitin pro odlišné podmínky provozního zatěžování u jednotlivých konstrukčních uzlů bateriového boxu. S tím souvisí výběr vhodných technologií spojování. Tyto návrhy jsou pak rozpracovány v metodice řešení a je zde představen konstrukční návrh bateriového boxu. Dále jsou popsány metody průběžných modálních a pevnostních analýz konstrukčního řešení. Výroba zkušebních boxů a popsán způsob ověřování jejich konstrukčních vlastnosti. Získané poznatky pak byly přeneseny do prototypové výroby celé podvozkové platformy, jejichž vlastnosti pak byly ověřeny instrumentovanými jízdními zkouškami. Závěr disertační práce je věnován vyhodnocením dosažených výsledků experimentální části práce a doporučením pro další výzkum a vývoj v oblasti vývoje zakázkových bateriových boxů.cs
dc.description.abstractThis dissertation deals with the application of aluminium alloys in the construction of a self-supporting bonded and riveted battery box for electric vehicles. The introductory part of the thesis is devoted to a state-of-the-art summary that describes the current technologies and materials used for the construction of battery boxes. It also describes the reasons why the proportion of aluminium alloys in vehicles needs to be increased. This fact is also reflected in the stated objectives of the dissertation, which focus on the appropriate choice of aluminium alloys for the different operating load conditions for the different structural nodes of the battery box. This is related to the selection of appropriate joining technologies. These designs are then elaborated in the solution methodology and the structural design of the battery box is presented. Methods for continuous modal and strength analyses of the structural design are also described. The fabrication of the test boxes is discussed and the method of verifying their structural properties is described. The knowledge gained was then transferred to the prototype production of the whole chassis platform, whose properties were then verified by instrumented driving tests. The dissertation concludes with an evaluation of the results obtained in the experimental part of the work and recommendations for further research and development in the field of custom battery box development.en
dc.format.extent16664156 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectSlitiny hliníkucs
dc.subjectBateriový boxcs
dc.subjectelektrické vozidlocs
dc.subjectlepený spojcs
dc.subjectnýtovaný spojcs
dc.subjectsamonosnýcs
dc.subjectMKP modelcs
dc.subjecttorzní tuhostcs
dc.subjectAluminum alloysen
dc.subjectbattery boxen
dc.subjectelectric vehicleen
dc.subjectbonded jointen
dc.subjectriveted jointen
dc.subjectself-supportingen
dc.subjectFEM modelen
dc.subjecttorsional stiffnessen
dc.titleAplikace hliníkových slitin při konstrukci samonosného bateriového boxu pro elektromobilycs
dc.title.alternativeApplication of aluminum alloys in the construction of a self-supporting battery box for electric carsen
dc.typeDisertační prácecs
dc.contributor.refereeFusek, Martin
dc.contributor.refereeKučerová, Ludmila
dc.contributor.refereeBeneš, Libor
dc.date.accepted2022-05-04
dc.thesis.degree-namePh.D.
dc.thesis.degree-levelDoktorský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta materiálově-technologickács
dc.description.department632 - Katedra materiálů a technologií pro automobilycs
dc.thesis.degree-programMateriálové vědy a inženýrstvícs
dc.description.resultvyhovělcs
dc.identifier.senderS2736
dc.identifier.thesisBUR357_FMT_P3924_2022
dc.rights.accessopenAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record