dc.contributor.advisor | Šutarová, Petra | |
dc.contributor.author | Skotnica, Filip | |
dc.date.accessioned | 2022-10-14T07:46:34Z | |
dc.date.available | 2022-10-14T07:46:34Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/148756 | |
dc.description.abstract | Cílem práce bylo zjistit možnosti snižování vlivu silniční dopravy na životní prostředí. V rámci
průzkumu vlivů byly identifikovány a popsány nejdůležitější z nich. Vlivy byly roztříděny
podle naléhavosti a jejich rizika pro životní prostředí. Byl vybrán nejvýznamnější vliv, emise
prachových částic z dopravy a byly zváženy možnosti snižováni jeho vlivu. Jedna
z nejslibnějších možností, stavba obchvatů, byla zkoumána ve větším detailu.
Byl vybrán obchvat prodloužená Rudná ve městě Ostrava, části Poruba. Byly shromážděny data
o ročních koncentrací suspendovaných částic v ovzduší, před a po otevření obchvatu. | cs |
dc.description.abstract | The goal of this thesis, was to investigate different solutions of lowering impact of road
transport on the environment. As part of the investigation of the different causes of negative
impact, the most important of these were described and identified. The causes were sorted based
on their importance and of the risk they pose to the environment. The most important cause of
negative impact, dust from road transport, was selected and options for mitigation were
considered. One of the most promising solutions, the building of bypasses, was explored in a
greater detail. A bypass called Prodloužená Rudná, in the city of Ostrava, district Poruba, was
selected. Data about yearly averages of dust immisions in the air, before and after opening of
the overpass, was gathered. | en |
dc.format.extent | 3697310 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | životní prostředí | cs |
dc.subject | emise | cs |
dc.subject | silniční doprava | cs |
dc.subject | vlivy | cs |
dc.subject | NOx | cs |
dc.subject | prachové částice | cs |
dc.subject | PM10 | cs |
dc.subject | imise | cs |
dc.subject | environment | en |
dc.subject | emission | en |
dc.subject | traffic | en |
dc.subject | influence | en |
dc.subject | NOx | en |
dc.subject | dust particles | en |
dc.subject | PM10 | en |
dc.subject | imission | en |
dc.title | Možnosti snižování vlivu silniční dopravy na životní prostředí | cs |
dc.title.alternative | Possibilities of reducing the impact of road traffic on the environment | en |
dc.type | Bakalářská práce | cs |
dc.contributor.referee | Bitta, Jan | |
dc.date.accepted | 2022-06-08 | |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-level | Bakalářský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta materiálově-technologická | cs |
dc.description.department | 616 - Katedra ochrany životního prostředí v průmyslu | cs |
dc.thesis.degree-program | Procesní inženýrství | cs |
dc.thesis.degree-branch | Chemie a technologie ochrany životního prostředí | cs |
dc.description.result | velmi dobře | cs |
dc.identifier.sender | S2736 | |
dc.identifier.thesis | SKO0167_FMT_B3909_2805R002_2022 | |
dc.rights.access | openAccess | |