Show simple item record

dc.contributor.advisorŠimoník, Petr
dc.contributor.authorKlein, Tomáš
dc.date.accessioned2022-10-14T07:47:21Z
dc.date.available2022-10-14T07:47:21Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/148766
dc.description.abstract{V době 4. průmyslové revoluce s velkým počtem obdobných provozovaných technologií a systémů se prediktivní údržba stává signifikantním odvětvím pro řešení optimalizací nákladů na údržbu. V automobilovém průmyslu a odvětví elektroniky vozu lze implementací prediktivních diagnostických metod docílit zvýšení provozní jistoty před výskytem závady a zásadní zvýšení pravděpodobnosti identifikace závady v době jejího 100~\% výskytu. Tento přístup poskytuje\linebreak zásadní výhodu, jelikož moderní automobily jsou velice komplikované a obtížně diagnostikovatelné. Průběžná analýza dat snímačů a akčních členů spolu s technikami strojového učení pro predikci závad je přínosná pro aktuální vývoj palubních diagnostických systémů. Cíle disertační práce jsou vývoj platformy automobilového řídicího systému, implementace s využitím plně programovatelné jednotky a výzkum metod predikce chybových stavů na základě algoritmů supervizovaného strojového učení. Pro zmíněné cíle byla provedena rozsáhlá SW/HW analýza vytipovaného managementu spalovacího motoru, vyvinut algoritmus palubní diagnostiky včetně nadstavby prediktivního diagnostického systému zahrnující klasifikační a degradační algoritmy založené na rychlosti, správnosti a škálovatelnosti.cs
dc.description.abstractDuring the 4th Industrial Revolution with a large number of technologies and systems in operation, predictive maintenance is becoming a significant industry for solutions optimizing maintenance costs. In the automotive industry and the car electronics sector, by implementing predictive diagnostic methods, it is possible to achieve an increased operational reliability before the occurrence of a defect, and a fundamental increase in the probability of identifying a defect once it occurred. This approach provides a major advantage, as modern cars are very complicated and difficult to diagnose. Continuous analysis of sensor and actuator data together with machine learning techniques for fault prediction are beneficial for the current development of on-board diagnostic systems. The goals of this dissertation thesis are the development of an automotive control system platform, implemented using a fully programmable unit and a research of fault prediction methods based on algorithms of supervised machine learning. To achieve the mentioned goals, an extensive SW/HW analysis of the selected internal combustion engine management was conducted, along with a development of an on-board diagnostics algorithm including a predictive diagnostic system with classification and degradation algorithms based on speed, accuracy and scalability.en
dc.format.extent6964867 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectDegradační modelcs
dc.subjectJízdní cykluscs
dc.subjectKlasifikacecs
dc.subjectKlasifikační modelcs
dc.subjectManagement vlastní diagnostikycs
dc.subjectMatlab Simulinkcs
dc.subjectModel based designcs
dc.subjectMonitorovací funkcecs
dc.subjectOpenECUcs
dc.subjectPredikce závadcs
dc.subjectProgramovatelná jednotkacs
dc.subjectŘídicí a regulační algoritmycs
dc.subjectSnímače a akční členycs
dc.subjectSpalovací motorcs
dc.subjectClassificationen
dc.subjectClassification modelen
dc.subjectCombustion engineen
dc.subjectControl and regulation algorithmsen
dc.subjectDegradation modelen
dc.subjectDriving cycleen
dc.subjectFault predictionen
dc.subjectMatlab Simulinken
dc.subjectModel based designen
dc.subjectMonitoring functionsen
dc.subjectOpenECUen
dc.subjectProgrammable uniten
dc.subjectSelf-diagnostics managementen
dc.subjectSensors and actuatorsen
dc.titleNové prediktivní diagnostické metody automobilových řídicích systémůcs
dc.title.alternativeNew Predictive Diagnostic Methods of Automotive Control Systemsen
dc.typeDisertační prácecs
dc.contributor.refereeSkála, Jiří
dc.contributor.refereePalacký, Petr
dc.contributor.refereeFrivaldský, Michal
dc.date.accepted2022-09-19
dc.thesis.degree-namePh.D.
dc.thesis.degree-levelDoktorský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta elektrotechniky a informatikycs
dc.description.department430 - Katedra elektronikycs
dc.thesis.degree-programElektrotechnikacs
dc.thesis.degree-branchElektronikacs
dc.description.resultvyhovělcs
dc.identifier.senderS2724
dc.identifier.thesisKLE0080_FEI_P2649_2612V015_2022
dc.rights.accessopenAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record