Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorStaňková, Hana
dc.contributor.authorPlesník, Jiří
dc.date.accessioned2022-12-19T12:08:18Z
dc.date.available2022-12-19T12:08:18Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/149039
dc.description.abstractDisertační práce se zabývá analýzou výsledků dat získaných měřením technologií terestrického laserového skenování (TLS), na základě kterých byl vyhotoven návrh technologického postupu pro využití technologie TLS, resp. 3D skenování v silničním stavitelství, se zaměřením pro sledování přechodových oblastí mostů. Porovnání jednotlivých výsledků v čase je nutné pro jednoznačné určení pohybů v přechodové oblasti mostů. Toto porovnání bylo realizováno na základě několika etapových měření s matematickou modelací apriorního rozboru přesnosti, který byl pro tuto práci zásadní. Pro kvalitní a účelnou intepretaci dosažených výsledků má výšková složka větší vypovídající hodnotu než polohová. Avšak polohová složka je taktéž významná a neopomenutelná, především pak pro jednoznačně určení míst s případnou nerovností. Z tohoto důvodu také byla zahrnuta v následných výpočtech. Důležitou částí pro splnění určených cílů bylo samotné získávání požadovaných dat, kdy bylo nezbytné dodržet všechny stanovené metody a postupy. Nejpodstatnější částí pak bylo zpracování získaných dat, jejich grafická interpretace a následné zpracování návrhu technologického postupu pro měření přechodových oblastí mostů technologií TLS. Na základě zjištěných skutečností a získaných zkušeností byl vyhotoven již zmiňovaný návrh technologického postupu pro měření přechodových oblastí mostů technologií TLS na dálnicích a silnicích I. tříd, který dále může sloužit jako podklad pro určení pohybů v přechodových oblastech mostů za použití terestrického laserového skenování.cs
dc.description.abstractThe dissertation deals with the analysis of the results of the data obtained by measuring terrestrial laser scanning (TLS) technology, on the basis of which a proposal for a technological procedure for the use of TLS technology, or 3D scanning in road construction, with the focus on monitoring bridge transition zones. Comparison of individual results over time is necessary to clearly determine movements in the transition zones of bridges. This comparison was realized on the basis of several staged measurements with mathematical modeling of the a priori accuracy analysis, which was essential for this work. For high-quality and purposeful interpretation of the achieved results, the height component has a greater telling value than the position component. However, the locational component is also important and cannot be forgotten, especially for the unambiguous determination of places with possible inequality. For this reason, it was included in subsequent calculations also. The important part of meeting the specified goals was the actual acquisition of the required data, which were necessary to follow all the established methods and procedures. The most important part was the processing of the obtained data, their interpretation and subsequent processing of the design of the technological procedure for measuring the transition zones of bridges using TLS technology. On the basis of the facts found and the experience gained, the already mentioned proposal for the technological procedure for measuring transition zones of bridges using TLS technology on highways and first-class roads was prepared, which can also serve as a basis for determining movements in transition areas of bridges using terrestrial laser scanning.en
dc.format.extent5189890 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectterestrické laserové skenovánícs
dc.subjectpřechodová oblast mostůcs
dc.subjecttechnologický postupcs
dc.subjectdopravní stavitelstvícs
dc.subjectterrestrial laser scanningen
dc.subjectbridge transition zoneen
dc.subjecttechnological procedureen
dc.subjecttransport constructionen
dc.titleVyužití technologie TLS v dopravním stavitelství.cs
dc.title.alternativeUse of TLS Technology in Highway Construction.en
dc.typeDisertační prácecs
dc.contributor.refereeGašinec, Juraj
dc.contributor.refereeKapica, Roman
dc.contributor.refereeŠíma, Jaroslav
dc.date.accepted2022-12-16
dc.thesis.degree-namePh.D.
dc.thesis.degree-levelDoktorský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Hornicko-geologická fakultacs
dc.description.department544 - Katedra geodézie a důlního měřictvícs
dc.thesis.degree-programGeodézie a kartografiecs
dc.thesis.degree-branchDůlní měřictví a geodéziecs
dc.description.resultvyhovělcs
dc.identifier.senderS2735
dc.identifier.thesisPLE0011_HGF_P3646_3646V001_2022
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam