dc.contributor.advisor | Zavila, Ondřej | |
dc.contributor.author | Přibyl, Pavel | |
dc.date.accessioned | 2023-06-23T08:43:00Z | |
dc.date.available | 2023-06-23T08:43:00Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/149931 | |
dc.description.abstract | Tato diplomová práce zpracovává téma modelů lidských faktorů a jejich aplikaci pro šetření dopravních nehod v prostředí Hasičského záchranného sboru Moravskoslezského kraje. První část práce se věnuje dopravním nehodám požární techniky Hasičského záchranného sboru Moravskoslezského kraje a s nimi spojeným statistickým údajům. Druhá část se týká vývoje a popisu jednotlivých modelů lidských faktorů. Třetí část této práce je zacílena na možnost implementace vybraných modelů lidských faktorů do silničního prostředí. Čtvrtá část práce se zabývá úpravou získávaných informací o dopravních nehodách požární techniky a adaptací modelu HFACS pro šetření nehod v prostředí Hasičského záchranného sboru Moravskoslezského kraje. V poslední části práce je pak možnost implementace modelu HFACS rozebrána na příkladové dopravní nehodě. | cs |
dc.description.abstract | This diploma thesis deals with the topic of human factors models and their application for the investigation of traffic accidents of the Fire Rescue Service of the Czech Republic. The first part of the thesis is devoted to examining traffic accidents involving vehicles of the Fire Rescue Service of the Moravian-Silesian Region, including statistical data. The second part focuses on the development and description of different human factors models. The third part of this thesis is focused on possible implementation of selected human factors models in road environment. The fourth part of the work deals with adjustment of information obtained about traffic accidents of Fire Rescue Services’ vehicles and adaptation of the HFACS model to be useful for investigating such accidents. Lastly, the possible implementation of the HFACS model is analysed on an example traffic accident of a Moravian-Silesian Fire Rescue Services’ vehicle. | en |
dc.format.extent | 2306121 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | Lidské faktory | cs |
dc.subject | dopravní nehoda | cs |
dc.subject | zásahová požární technika | cs |
dc.subject | HFACS | cs |
dc.subject | Hasičský záchranný sbor Moravskoslezského kraje | cs |
dc.subject | Human factors | en |
dc.subject | road traffic accident | en |
dc.subject | Fire Rescue Services’ vehicles | en |
dc.subject | HFACS model | en |
dc.subject | Fire Rescue Service of the Moravian-Silesian Region of the Czech Republic | en |
dc.title | Inovativní metody pro vyšetřování podílu lidských faktorů na dopravních nehodách u HZS ČR | cs |
dc.title.alternative | Innovative methods for investigating the share of human factors in traffic accidents at the Fire and Rescue Service of the Czech Republic | en |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Nekula, Martin | |
dc.date.accepted | 2023-01-31 | |
dc.thesis.degree-name | Ing. | |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta bezpečnostního inženýrství | cs |
dc.description.department | 030 - Katedra požární ochrany | cs |
dc.thesis.degree-program | Technika požární ochrany a bezpečnosti průmyslu | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2720 | |
dc.identifier.thesis | PRI0144_FBI_N1032A020005_2022 | |
dc.rights.access | openAccess | |