Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorOlivka, Petr
dc.contributor.authorRashkivskyi, Vladyslav
dc.date.accessioned2023-06-23T08:43:43Z
dc.date.available2023-06-23T08:43:43Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/150067
dc.description.abstractTato bakalářská práce je zaměřena na problematiku umělých neuronových sítí na embedded systému s malým výkonem. Důležitým úkolem této práce je implementace umělé neuronové sítě, která bude jediným nástrojem pro predikci dat na vývojové platformě FRDM-K64F. K implementaci je použita knihovna Tensorflow Lite pro mikropočítače. Účelem této neuronové sítě je na základě dat získaných v reálném čase z řádkové kamery předpovědět správnou rychlost a trajektorii modelu vozu na trati NXP. V teoretické části jsou popsány základní koncepty neuronových sítí, přístup k jejich budování a výběr správných trénovacích příkladů, použití různých kombinací architektur a způsoby jejich optimalizace pro dosažení ideálních výsledků. Praktická část zahrnuje konfigurace a testovaní konkrétních sítí, výběr těch nejlepších architektur na základě testování. Jedná se zejména o vektorové, řádkové a konvoluční neuronové sítě, které se liší jak způsobem přijímání informací, tak architekturou. V závěru práce jsou rozebrány možnosti vylepšení modelu vozidla a přístupu k jeho trénování na základě problémů, které byly zjištěny v této práci.cs
dc.description.abstractThis bachelor thesis focuses on the problem of artificial neural networks on a low-performance embedded system. The important task of this thesis is to implement an artificial neural network, which should be the only tool for data prediction on a FRDM-K64F development platform using the Tensorflow Lite library for microcomputers. The purpose of this neural network is to predict the correct speed and trajectory of a model car on an NXP track based on real-time data obtained from a line camera. The theoretical section describes the basic concepts of neural networks, the approach to building them and selecting the right training examples for them, the use of different combinations of architectures and how to optimize them to achieve ideal results. The practical part covers the specific networks built, the selection of the best ones and their comparison with each other. These are mainly vector, row and convolutional neural networks, which differ in the way they receive information and in their architecture. The paper concludes with a discussion of how the vehicle model and the approach to training it can be improved based on the problems identified in this work.en
dc.format.extent3568127 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectMiktopočítačcs
dc.subjectTensorflow Litecs
dc.subjectNeuronové sítěcs
dc.subjectPočítačové viděnícs
dc.subjectStrojové učenícs
dc.subjectFRDM-K64Fcs
dc.subjectAlamakcs
dc.subjectNXP CUPcs
dc.subjectCoppeliaSimcs
dc.subjectV-REPcs
dc.subjectMicrocontrolleren
dc.subjectTensorlfow Liteen
dc.subjectNeural Networken
dc.subjectComputer visionen
dc.subjectMachine Learningen
dc.subjectFRDM-K64Fen
dc.subjectAlamaken
dc.subjectNXP CUPen
dc.subjectCoppeliaSimen
dc.subjectV-REPen
dc.titleAutonomní řízení modelu auta pomocí neuronové sítěcs
dc.title.alternativeAutonomous Car Control using Neural Networksen
dc.typeBakalářská prácecs
dc.contributor.refereeFusek, Radovan
dc.date.accepted2023-05-30
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-levelBakalářský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta elektrotechniky a informatikycs
dc.description.department460 - Katedra informatikycs
dc.thesis.degree-programInformační a komunikační technologiecs
dc.thesis.degree-branchInformatika a výpočetní technikacs
dc.description.resultdobřecs
dc.identifier.senderS2724
dc.identifier.thesisRAS0090_FEI_B2647_2612R025_2022
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam